Friday, January 19, 2018
Loading...

Koliko ste puta posetili TripAdvisor kada ste se našli u nepoznatom gradu, a uhvatila vas je glad? Priznajte! TripAdvisor savršen je drug za snalaženje u nepoznatim gradovima, za planiranje putovanja i otkrivanje novih mesta koje bi trebalo posetiti. U par poteza po pametnom telefonu u nekoliko trenutaka može se doznati šta je najbolje u svakom gradu.

Ali šta kada najbolje rangirani londonski restoran zapravo ne postoji?

Što kada je najbolji od 18,188 restorana u Londonu s više od 100 pozitivnih recenzija zapravo nečija šupa u dvorištu? Vreme je da počnete sumnjati u lažnu stvarnost koja se prodaje na internetu.

Pre nešto više od mesec dana restoran The Shed at Dulwich na adresi Friern Road bez kućnog broja postao je vrhunski londonski restoran. Ništa ne bi bilo sporno da restoran zaista postoji.

- Vlasnici restorana plaćali bi mi 10 funti, a ja bih napisao pozitivnu recenziju tog mesta, i ako nikada nisam tamo jeo. S vremenom sam postao opsednut praćenjem ocena tih firmi. Njihova se sreća doista okrenula, a ja sam bio njen katalizator - napisao je Butler u svojoj priči za britanski portal Vice.

Zapitao se u istinitost informacija koje pruža TripAdvisor uveren da je sve lažno. Iako je većina recenzija, za razliku od njegovih, istinita, njima se ipak može manipulisati, što je i sam dokazao. 

Šest meseci pre nego što će njegov restoran, koji ne postoji, postati najviše rangirani restoran u jednom od najvećih svetskih gradova, na internet stranici od poverenja koju prati ogroman broj, u glavi mu se stvorila ideja.

Mladi umetnik odlučio je svoju, kako kaže, šupu u kojoj živi pretvoriti u londonski vrhunski restoran na TripAdvisoru. Lažni restoran.

Njegov dom u južnom Londonu, mala je baraka u obraslom vrtu, vrlo neugledna i neatraktivna. Međutim, na web stranici ništa se od toga neće videti.

Prvo je kupio jednokratni telefon za 10 funti kako bi mogao navesti kontakt restorana, zatim je restoranu dao ime The Shed at Dulwich, što bi u slobodnom prevodu bilo Šupa u Dulwichu, a kao adresu napisao samo naziv ulice. Zatim je kupio domen i napravio web stranicu restorana: www.theshedatdulwich.com i osmislio meni. Kako bi se probio kroz more restorana jedinstvenom ponudom, trebao je dovoljno neobičan koncept koji će privući goste.

Odlučio je sva jela imenovati po raspoloženjima. Tako, među ostalim, iz menija možete naručiti Ljubav i Sreću.

Ljubav je: “Obrok koji će ispuniti vaše srce. Poslužuje se sa slatkim šljivama pečenim u slanini”, a Sreća je riblje jelo.

Kako bi upotpunio meni, potrebne su i fotografije tih ukusnih jela, koje on, naravno, nije znao pripremiti. Međutim, spram kuhanja, umetnost fotografisanja Butleru mnogo je bliža.

Zanimljivo jelo, odrezak od lososa u žutom umaku sa svežim sirom posipanim začinima zapravo je obojana spužva s dodatkom pene za brijanje i meda. A jaje na oko kojim je dekorisan deblje rezani komad mesa zapravo je jaje na oko koje je Butler, vrhunski manipulator fotografijama, stavio na svoje stopalo koje glumi odrezak.

Kada su slike bile gotove, prijatelj mu je osmislio jednostavan logotip i to je bilo to, poslao je sve na pregled TripAdvisoru. Nekoliko dana kasnije probudio ga je pobvratni e-mail: “Pozdrav, drago nam je što vas možemo obavestiti da je vaš zahtev za unos odobren i nalazi se na našoj web stranici kako bi ga svi videli. […] Hvala vam što ste nam dali priliku da zajednica zna za The Shed u Dulwichu. Lep Pozdrav, TripAdvisorov tim za podršku”.

Počeo je na najgorem, 18.149. mestu i trebalo se podići na lestvici. Zaposlio je svoje prijatelje i poznanike koji su pisali pozitivne recenzije. Već je u prvoj nedelji lako ušao u najboljih 10.000 restorana u Londonu. A onda se dogodilo čudo - zazvonio mu je telefon.

“Pozdrav, je li to The Shed?” pitao je ženski glas.

“Da!?” odgovorio je zbunjeno Butler.

“Čula sam toliko o vašem restoranu... Znam da možda zovem uzalud jer ste sigurno već rezervisani, ali imate li možda slobodan sto za večeras?” nadala se žena dok je Butler počeo paničiti.

“Oprostite, ali u potpunosti smo rezervisani idućih šest nedelja”, rekao je u dahu i zalupio telefonom.

Zatim su krenuli i drugi pozivi. Neprekidno.

“Imenovanja, nedostatak adrese i opšta isključivost ovog mesta toliko je privlačna da ljudi ne mogu videti smisao. Gledaju fotografije moje noge i sline nad njom”, zaključio je Butler.

Stigla je zima, a restoran se popeo na 30. mesto.

I onda, jedne noći, Butler je dobio e-mail od Googlea. U naslovu maila je pisalo: “Zahtev za informacijama”. Mislio je da će sve propasti.

U e-mailu je stajalo da je u prethodnom danu zabeleženo 89.000 pregleda u rezultatima pretraživanja te da desetine kupaca traži informacije o restoranu, odnosno tačnu adresu. Zašto?

Tog dana The Shed at Dulwich postao je najbolje rangirani londonski restoran na TripAdvisoru.

“Junak priče”, Butler, na kraju je, ipak, otvorio svoj restoran u šupi. Pokosio je travnjak, počistio sto i stolice, doveo prijatelja DJ-a i drugog koji kuva. Goste je dočekao na ulici, bio je to par iz SAD-a. Do svog dvorišta doveo ih je s povezima preko očiju. Činili su se oduševljeni jelima koja su spremljena s namirnicama za tek 30 funti. Al, restoran je očekivano, uskoro pao na lestvici.

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

 

MOŽDA VAM JE INTERESANTNO

 
loading...

PRATITE NAS

 

KONTAKT

+ 381 65 333 9029

info@ expres .rs

Marketing

ANKETA

Dokle Novak može na Australijan Openu?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd