Saturday, June 23, 2018

Uzrok najvećeg izumiranja živog sveta u istoriji na planeti Zemlji moglo je biti izazvano velikim vulkanskim erupcijama u Sibiru, pokazuju nova istraživanja.

Kako navodi britanski Indipendent, oko 95 posto morskog života i 70 posto života na kopnu izbrisano je u "Velikom umiranju" pre oko 252 miliona godina.

Nova studija objavljena u časopisu Scientific Reports, tvrdi da je izumiranje izazvano oslobađanjem više od 200 milijardi galona rastopljene lave na području nazvanom “Sibirske zamke“.

Naučnici su u kamenu pronašli šiljke za znatnom količinom nikla - elementa koji je formirala vulkanska magma - iz perioda poznatog kao Veliko permsko izumiranje, u zemljama širom sveta, uključujući Kinu, Izrael i Mađarsku.

Ali ono što je planetu Zemlju dovelo do ivici nenaseljenosti, bila je gromna zapremina sumpor dioksida i ugljen-dioksida koji su pušteni u atmosferu. Najpre se Zemlja ohladila za nekoliko stepeni da bi se potom zagrejala što je pokrenulo kisele kiše.

Majkl Rampino, geolog iz Njujorka i jedan od autora studije, rekao je da su sibirske vulkanske erupcije i srodni fenomeni, očigledno emitovali isparenja bogata niklom u atmosferu, odakle su se raširila celom planetom.

"Istovremeno, eksplozivne interakcije magme sa starijim ugljeničkim naslagama mogle su puštati velike količine ugljen-dioksida i metana, dva gasa uzročnika fenomena staklene bašte, što bi objasnilo intenzivno globalno zagrevanje zabeleženo u okeanima i na kopnu u vreme masovnog pomora“, objasnio je Rampino.

Topli okeani su postali siromašni kiseonikom, štoje doprinelo izumiranju mnogih oblika života u moru, dodao je on.

FOTO:pIXABAY

UZNEMIRUJUĆI VIDEO: Poginuo na sahrani, UBIO GA MAJČIN LEŠ!

Samen Kondoruru (40) iz Indonezije poginuo je prilikom pogrebnog rituala kada je nosio…
 EXPRES - Vulkanske erupcije u Sibiru krive za smrt dinosaurusa?

Misica i rijaliti zvezda pronađena mrtva u svom stanu

Britanska misica i rijaliti zvezda Sofi Gradon pronađena je mrtva u svom stanu. [dropcap…
 EXPRES - Vulkanske erupcije u Sibiru krive za smrt dinosaurusa?

Sin milionera počinio brutalno ubistvo,mučio i sakatio svoju devojku na način koji je opisao u jednom od svojih scenarija

Blejk Lajbel, 35-godišnji scenarista iz Zapadnog Holivuda je optužen za brutalno ubistvo,…

Expres - Srpski Informativni Portal

ssS066 22 34 22

065 333 90 29

Pravila korišćenja

Expres  polaže autorska prava na sve vlastite sadržaje (tekstualne, vizuelne i audio materijale, baze podataka i programerski kod).Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala smatra se kršenjem autorskih prava  i podložno je tužbi.

Politika privatnosti

Portal Expres je u obavezi da poštuje anonimnost i privatnost svojih korisnika. U skladu sa zakonom, portal Expres može da prikuplja određene podatke o korisnicima dobijene tokom korišćenja portala, poput e-mail adrese, ime i prezime, podatke o računaru i internet provajderu. Expres se obavezuje da će čuvati privatnost, osim u slučaju teškog kršenja pravila portala ili nezakonitih aktivnosti korisnika.Ova Politika privatnosti je usklađena sa Opštom uredbom o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR).