Vulkanske erupcije u Sibiru krive za smrt dinosaurusa?

Izvor oktobar 07, 2017
Pixabay Pixabay

Uzrok najvećeg izumiranja živog sveta u istoriji na planeti Zemlji moglo je biti izazvano velikim vulkanskim erupcijama u Sibiru, pokazuju nova istraživanja.

Kako navodi britanski Indipendent, oko 95 posto morskog života i 70 posto života na kopnu izbrisano je u "Velikom umiranju" pre oko 252 miliona godina.

Nova studija objavljena u časopisu Scientific Reports, tvrdi da je izumiranje izazvano oslobađanjem više od 200 milijardi galona rastopljene lave na području nazvanom “Sibirske zamke“.

Naučnici su u kamenu pronašli šiljke za znatnom količinom nikla - elementa koji je formirala vulkanska magma - iz perioda poznatog kao Veliko permsko izumiranje, u zemljama širom sveta, uključujući Kinu, Izrael i Mađarsku.

Ali ono što je planetu Zemlju dovelo do ivici nenaseljenosti, bila je gromna zapremina sumpor dioksida i ugljen-dioksida koji su pušteni u atmosferu. Najpre se Zemlja ohladila za nekoliko stepeni da bi se potom zagrejala što je pokrenulo kisele kiše.

Majkl Rampino, geolog iz Njujorka i jedan od autora studije, rekao je da su sibirske vulkanske erupcije i srodni fenomeni, očigledno emitovali isparenja bogata niklom u atmosferu, odakle su se raširila celom planetom.

"Istovremeno, eksplozivne interakcije magme sa starijim ugljeničkim naslagama mogle su puštati velike količine ugljen-dioksida i metana, dva gasa uzročnika fenomena staklene bašte, što bi objasnilo intenzivno globalno zagrevanje zabeleženo u okeanima i na kopnu u vreme masovnog pomora“, objasnio je Rampino.

Topli okeani su postali siromašni kiseonikom, štoje doprinelo izumiranju mnogih oblika života u moru, dodao je on.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Deset laži koje izgovaraju žene koje se plaše ljubavi

Izgovori se koriste kada nismo spremni da se suočimo sa istinom. Život je uvek lepši…

Da li znate koje je najhladnije naseljeno mesto na svetu ?

Malo selo u sibirskoj tundri Ojmjakon, s prosečnim zimskim temperaturama oko minus 50…