Naučnici: Bubašvabino "mleko" hrana budućnosti

Izvor N1 Beograd jul 24, 2016
Naučnici: Bubašvabino "mleko" hrana budućnosti Pixabay

BIZARNO ILI NE

Ideja da pijemo mleko od bubašvabe ne deluje preterano ukusno, ali naučnici tvrde da bi ta supstanca mogla da bude "suplement budućnosti", pošto u sebi sadrži visok stepen proteina, masti i ugljenih hidrata.

U trenutku kada dolazi sve više upozorenja da bi zemlja mogla ubrzo da dođe u situaciju da je hrane sve manje, a ljudi sve više, naučnici pokušavaju da nađu nove izvore hranljivih susptanci,  neophodnih za čovekovu ishranu.

Pre deset godina, otkriveno je da jedna vrsta bubašvabe u svom stomaku proizvodi kristale koji sadrže mlečni protein. Radi se o vrsti Diploptera punctata, koja je jedina vrsta bubašvabe koja rađa svoje mladunce žive (ne leže jaja, što je veoma retko u svetu insekata), prenosi portal Iflscience.com.

Pošto rađaju svoje mladunce, oni proizvode određenu suspstancu sa kojom mogu da ih hrane, baš kao sisari. Zato proizvode kristale mlečnih proteina, za koje su naučnici utvrdili da sadrže visoke količine proteina, čak tri puta više nego u mleku.

Ono što je naučnike najviše mučilo je način da "pomuzu bubašvabu".

Sada, deset godina kasnije, međunarodni tim naučnika je razvio manje zahtevan i potencijalno jefiniji način da se koristi "bubašvabino mleko", a da niko ne bude povređen. U novoj studiji koja je objavljena u julskom izdanju časopisa Međunarodne unije kristalografa, naučnici su predstavili način da se kristali mlečnog proteina proizvode u laboratorijskim uslovima. Oni su izdvojili gene koji su odgovorni za proizvodnju tih kristala, i istu proceduru koja se dešava u stomaku bubašvabe oni mogu da ponove u laboratoriji.

To bi značilo da bi ovaj suplement mogao da se proizvodi u velikim količinama i potencijalno da postane suplement budućnosti.

"Kristali su kao kompletna hrana. Imaju proteine, masti, šećere", kaže Sančari Benerdži, jedna od naučnica koja je radila na ovoj projektu.

Još ranije su naučnici upozorili da bi insekti mogli da igraju veliku ulogu u našoj ishrani u budućnosti.

Pixabay