Tuesday, November 21, 2017

Policija je spremna za početak kažnjavanja vozača koji prekorače prosečnu brzinu na auto-putu i od ponedeljka kreće sa prvom deonicom, izjavio je direktor policije Vladimir Rebić.

Policija je spremna za početak kažnjavanja vozača koji prekorače prosečnu brzinu na auto-putu i od ponedeljka kreće sa prvom deonicom, izjavio je direktor policije Vladimir Rebić.
 
Vozači treba da budu svesni da se ograničenja moraju poštovati i da se ne isplati žuriti negde, jer će ih na ovaj ili onaj način stići zaslužena kazna", rekao je Rebić. Iako je ranije bilo najavljeno da će kažnjavanje početi od 1. septembra, odlaganje je bilo neophodno zbog usklađivanja propisa. 
 
Policija je, kaže njen direktor, zahvaljujući dobroj saradnji sa JP "Putevi Srbije", uspela da postojeće resurse tog preduzeća iskoristi da pribavi potrebne podatke, a to su vreme ulaska na određenu naplatnu rampu i vreme izlaska.
 
"Taj put smo izmerili, pređeni put se deli sa vremenom, imamo jasan pokazatelj kolika je prosečna brzina i mi ćemo praktično od ponedeljka te podatke pribavljati od 'Puteva Srbije' i dostavljati ih na kućne adrese građana", objasnio je Rebić. Kada se radi o stranim državljanima, direktor policije navodi da će se oni na licu mesta zaustavljati, saopštavaće im se prekršaj i u skladu sa učinjenim prekoračenjem voditi prekršajni postupak ili izricanje novčane kazne na licu mesta.
 
Merenje prosečne brzine na autoputu počelo je krajem jula. U međuvremenu su vozači na rampama dobijali priznanice na kojima piše kojom srednjom brzinom su vozili, ali nisu kažnjavani.
 
Direktor policije podseća da za ovo postoji zakonsko ovlašćenje, još od 2009. godine kada je donet Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji predviđa i mogućnost merenja prosečne, odnosno srednje brzine. Činjenica je, navodi, da se u Srbiji godišnje otkrije oko milion prekršaja, kao i da su "naravno svi svesni da ih ima mnogo više" i da saobraćajna policija pokušava da sankcioniše najteže prekršaje, koji doprinose većem stradanju.
 
"Tako ćemo raditi i u slučajevima prekoračenja srednje brzine. Što se tiče povećanja ograničenja brzine, mi sada moramo poštovati važeće propise, koji kažu da je dozvoljena brzina na auto-putu 120 kilometara na čas. Svakako ćemo u prvom trenutku procesuirati najpre one vozače koji su učinili najveća prekoračenja. To činimo i na drugim mestima gde merimo brzinu", rekao je Rebić.
 
Predviđene kazne:
 
121-140 km/h - 3.000 dinara
141-160 km/h - 5.000 dinara
161-180 km/h - 6.000 - 20.000 dinara, tri kaznena poena i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje 30 dana
181-200 km/h - 15.000 - 30.000 dinara ili kazna zatvora do 30 dana, šest kaznenih poena i oduzimanje dozvole na najmanje tri meseca
201+         - 100.000-120.000 dinara, najmanje 15 dana zatvora, 14 kaznenih poena, oduzimanje dozvola najmanje osam meseci
 
Ukoliko se vozi po propisima, tačno se, naime, zna koliko je vremena maksimalnom dozvoljenom brzinom potrebno da se stigne od tačke A do tačke B na najfrekventnijim deonicama:
 
Horgoš - Preševo (537 km): 4 sata i 16 minuta
Naplatna rampa Vrčin – Naplatna rampa Niš (205 km): sat i 42 minuta
Naplatna rampa Vrčin – Naplatna rampa Preševo (359 km): 3 sata
Šimanovci - Šid (85 km): 42 minuta
Ljig - Preljina (40 km): 20 minuta

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

WEB PREPORUKE

 
loading...

POPULARNO U SVETU

Loading...
Loading...

PRATITE NAS

 

KONTAKT

+ 381 65 333 9029

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Ako se Katalonija otcepi od Španije, šta će biti sa EU?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd