VESTI

Zašto se u Indoneziji dešava toliko vazduhoplovnih nesreća?

Nakon jučerašnjeg pada indonezijskog aviona Trigijan era u kojem je poginulo 54 putnika i članova posade, ovo je treća velika nesreća na istom području u poslednjih 12 meseci

Indonezijska pokrajina Papua jedno je od najusamljenijih područja sveta, mesto koje je toliko neistraženo da ga naučnici nazivaju 'izgubljenim svetom', a koje je poznato po mnogim neotkrivenim životinjskim vrstama.

Ovih dana tamo se dogodila još jedna tragedija. Avion Trigijan era onde je nestao s radara, da bi lokalno stanovništvo ubrzo objavilo da su pronašli olupinu, te se sumnja da nijedan putnik ni član posade nije preživeo.

Budući da se ondašnji arhipelag proteže na 5.000 kilometara na jugozapadu Tihog okeana, vazduh i dalje predstavlja najpraktičniji oblik putovanja između različitih delova zemlje.

No najnoviji incident tek je poslednja u nizu avionskih nesreća koje su pogodile ovu azijsku državu, inače četvrte na svetu po broju populacije.

U julu je vojni avion, koji je prevozio 122 osobe, pao u gradu Medanu, pri čemu su poginuli svi koji su bili u avionu, kao i 21 osoba na tlu.

Prošlog decembra, avion koji je leteo prema Singapuru srušio se ubrzo nakon poletanja iz Surabaje, pri čemu su poginula 162 čoveka, tj. svi koji su se nalazili u avionu.

Ove nezgode nisu izolovani incidenti, jer je sigurnost indonezijskih aviona toliko loša da im je do 2009. godine EU zabranio da lete u bilo koju od svojih zemalja članica.

Zašto Indonezija ima toliko burnu vazduhoplovnu istoriju?

Odgovor se krije u povezanosti geografije, ekonomije i politike. Naime, kao što smo već naveli, najlakše se diljem arhipelaga kretati avionima. U siromašnijim krajevima Indonezije, kao što je Papua, infrastruktura puteva i železnice je jako loša ili nepostojeća, što znači da je nužan avio-transport.

Dvadeset godina snažnog ekonomskog rasta koje su usledile nakon razornog finansijskog kraha istočne Azije 1998. godine, podigli su milione do statusa srednje klase, te je mnogima korišćenje aviona zpostalo najjednostavnija opcija. Zbog toga su se i avio-kompanije poput Trigane mogle pridružiti tržištu.

Diktatura, koja je vladala do ostavke Suharta 1998. godine, u današnjoj je demokratiji nezamisliva prošlost. No prema rečima Došue Kurlancika, stručnjaka za jugoistočnu Aziju, korupcija opstaje u epidemijskim razmerama, zbog čega je patila, između ostalog, i vazduhoplovna industrija.

Piloti, kontrolori leta i mehaničari su loše plaćeni, a vlada nerado pušta ljude izvana da imaju potpun pristup kad se radi o akcijama potraga i spasavanja, možda iz staha da se ne otkrije koliko su nesposobni neki od kontrolora i regulatora vazdušnog saobraćaja.

Portparol Trigijana erlajnsa izjavio je da je do poslednje nesreće došlo zbog nepovoljnih vremenskih uslova. Iako je moguće da se iznenada zamagli, zatamni i počne da duva jak vetar bez ikakvog upozorenja, avio-kompanija koja je imala 14 velikih nesreća od osnivanja, 1991. godine, ne bi smela imati takvih opravdanja, piše Atlantik.

Izvor: express

Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

loading...

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd