DREVNI OSTATAK: Pronađen meteorit stariji od Zemlje

Izvor januar 11, 2016

{jssocials}

Grupa australijskih naučnika pronašla je 1,7 kilograma težak kamen za koji se pretpostavlja da je nastao prije 4,5 milijardi godina, čime bi bio stariji od Zemlje. Meteorit je pronašao tim naučnika sa Univerziteta Kurtin.

Nalazio se u tlu gde je nekada bilo jezero Ejr, na jugu zemlje. Kako kažu naučnici, ovo je jedan od samo 20 meteorita pronađenih na našoj planeti.

"Nadam se da će nam ovo otkriće pomoći da bolje razumemo nastanak Sunčevog sistema. Drugim rečima, ukoliko utvrdimo odakle je meteorit potekao, možemo utvrditi i kako je nastao, te na osnovu dobijenih rezultata pokušati da odgovorimo na neka nerazjašnjena pitanja vezana za nastanak samog Sunčevog sistema", rekao je Robert Houvi, jedan od istraživača.

Kako je rekao, 27. novembra su ispratili 80 kilograma težak asteroid kako ulazi u Zemljinu atmosferu krećući se brzinom od 14 kilometara u sekundi.

{jssocials}

Nakon toga pokušali su da utvrde moguće mesto pada u dijametru od jednog kilometra, međutim, meteorit su uspeli da nađu tek tri dana nakon što je pao.

"Postavili smo videokamere u blizini procijenjenog mjesta pada, koje su, na kraju, trebale da nam pomognu prilikom pronalaženja meteorita. Ipak, kretao se tako brzo da kamere nisu uspele da zabeleže tačno mesto pada. Bili smo presrećni kada smo ga konačno uspeli naći", rekao je Howie.

Dodao je da je njihovo otkriće utoliko važnije jer NASA troši milijarde dolara za uzimanje uzoraka asteroida, a oni su isto uspeli uz pomoć nekoliko videokamera na tlu.

Agencije

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Mračna tajna Kimovih navijačica: Seksualne robinje

Severnokorejske navijačice na Zimskim olimpijskim igrama u Pjongčangu visoki političari…
Pixabay

Da li je pre ljudi na Zemlji živela neka druga civilizacija?

Pre 56 miliona godina temperatura na Zemlji je toliko porasla da je došlo do otapanja…