NASA: Pluton ima plavo nebo

Izvor oktobar 09, 2015
© Dnevnik © Dnevnik

Led na Plutonu i plavo nebo, predstavljaju dva velika otkrića koje je o toj patuljastoj planeti danas objavila NASA.

“Ko bi očekivao da je nebo u Kojperovom pojasu plavo? Predivno je”, rekao je Alan Stern, glavni istraživač tima koji prima podatke sa svemirske letelice New Horizons, na istraživačkom institutu Bulder u američkoj saveznoj državi Kolorado gde su proučavane fotografije u boji pristigle u NASA-u prošle nedelje.

Moguće je da su čestice izmaglice sive ili crvene, ali način na koji odašilju plavo svetlo privuklo je pažnju naučnog tima New Horizons.

"Ta jasna plava boja govori nam o veličini i sastavu čestica izmaglice. Plavo nebo često je rezultat rasutog sunčevog svetla veoma malih čestica. Na Zemlji, te čestice su mali molekuli azota. Čini se da su na Plutonu lakše, ali još manje nego na Zemlji – čestice podsećaju na čađ i nazivamo ih tolini", rekao je istraživač Karli Hauet.

Naučnici veruju da se čestice tolina formiraju visoko u atmosferi, gde se ultraljubičasto sunčevo svetlo raspada i jonizira azot i molekule metana te im omogućuje da reaguju jedna s drugom kako bi formirale sve kompleksnije negativno i pozitivno nabijene jone.

Na Plutonu je otkriveno i mnogo malih regija s ledom. Ti ledeni delovi podudaraju se s ranije viđenim crvenim mrljama na površini Plutona, a naučnici još ne znaju zašto. 'Iznenađena sam time što je ta zaleđena voda toliko crvena. Ne znamo koja je veza između leda i crvenih tolina na površini Plutona', istakla je Silvija Protopapa, koja je deo Sternovog tima.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Probaj POZU MAČKE, garantuje najjačI ORGAZAM

Ne samo muškarcima već i onim ženama koje svoje telo ne poznaju dovoljno i ne znaju šta…

Svi ga obožavaju, a kako stvarno izgleda život sa retriverom | VIDEO

Pogledajte zanimljiv video. [dropcap size="4"]O[/dropcap]va žena je objavila kako život…

Obavezno pogledajte: 3 filma po istinitim pričama

Rado se odlučujemo za filmove snimljene po istinitim pričama. Shvatamo ih ozbiljnije, a i…

NEVIN IZA REŠETAKA: Proveo 23 godine NEVIN U ZATVORU, a onda ga je jedan NOV DOKAZ izveo na slobodu

Nik Jaris imao je 20 godina kada je proglašen krivim za ubistvo mlade žene, koje nije…

Upoznajte najlepšu albansku voditeljku Luanu

Luana Vjolca je albanska TV voditeljka rođena 1990. godine u Tirani. A post shared by…

Film "Četiri venčanja i sahrana" dobija nastavak?

Hju Grant, Endi Mekdauel i Ana Čenselor, kao i još neki saradnici na filmu "Četiri…