Izvor april 01, 2018

Prema najnovijoj teoriji, crne rupe završavaju svoj kosmički život postajući „bele rupe“ koje se ponašaju na radikalno suprotan način od crnih – umesto da usisavaju materiju, one je izbacuju!

Ova teorija, izložena na sajtu Nature.com, zasnovana je na spekulativnoj kvantnoj teoriji gravitacije. Naučnici veruju da će ona okončati veliku debatu o tome da li crne rupe uništavaju ono što „pojedu“.

Nature.com objašnjava da se prema novoj teoriji „tranzicija od crne u belu rupu događa odmah nakon formiranja crne rupe, ali da se zbog gravitacije koja „odlaže“ vreme, posmatraču može učiniti da to traje milijardama i trilijardama godina, pa čak i više, u zavisnosti od veličine crne rupe.

Ako su autori teorije u pravu, male crne rupe, koje su nastale na samom početku univerzuma, sada bi mogle biti spremne da eksplodiraju i „pobele“, što bi se detektovalo u vidu visoko-energentskih kosmičkih zraka ili neke druge vrste radijacije.

Prema opštoj teoriji relativiteta Alberta Ajnštajna, kada zvezda koja zamire doživljava kolaps, često se dešava da dospe u stadijum kada je ovaj kolaps nepovratan, te tada postaje crna rupa, usisavajući svetlost i sve drugo u svom kosmičkom susedstvu.

Već dugo se pretpostavljalo da džinovske crne rupe u središtvu galaksija sve brže rotiraju i rastu kako proždiru sve veće količine gasove, prašine, zvezda i materije.

Ali sve do prošle godine nije bilo pouzdanih merenja brzine obrta crne rupe.

Samu crnu rupu je teško detektovati, te se to čini pomoću iks-zraka koje ona emituje i koji je odaju.

Koristeći nedavno lansirani NuStar teleskop NASA i orbitalnu opservatoriju XMM-Newton ESA, međunarodni tim astronoma posmatrao je visoko-energentske zrake koje ispušta supermasivna crna rupa u središtu jedne nama susedne galaksije.

Istraživači su izračunali da se ta crna rupa okreće brzinom koja je približna brzini svetlosti – 1,08 milijardi km/h.

Veruje se da džinovske crne rupe – sa masom koja je nekoliko miliona do milijardi puta veća od sunca, postoje u svakom galaktičkom središtu.

One su izuzetno guste i poseduju takvu moć gravitacionog privlačenja da čak ni svetlost ne može da joj odoli.

Nama najbliža crna rupa nalazi se na oko 26.000 svetlosnih godina.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Da li znate kako prepoznati frajera koji voli da vara?

Prema novom istraživanju objavljenom u Archives of seksual behavior, dovoljno je da…
Pixabay

Kinezi smislili genijalnu ideju da spreče pešake da prelaze na crveno

HUBEJ - Lokalne vlasti grada Daje u kineskoj provinciji Hubej smislile su nov način kako…

Plavuša Rijan Sugden ponovno zavodi svojim seksi telom

31-godišnja Rijan Sugden iz Mančestera radila je kao sistem administrator u jednoj firmi,…

Ne pijte kafu na prazan stomak!

Jutarnji ritual većine ljudi je - ispijanje kafe još dok se "ne otvore oči", pre nego što…