Astronomi došli do zapanjujućeg otkrića o svim galaksijama

Izvor KLIX.BA mart 15, 2018
Pixabay Pixabay

Astronomi su, na sopstveno iznenađenje, otkrili da sve galaksije u svemiru, bez obzira na veličinu, rotiraju istom brzinom i da jednu rotaciju naprave za milijardu godina.

Na Zemlji, dužina dana meri se rotacijom planete oko svoje ose, a dužina godine kružnim kretanjem oko Sunca. Ono što je interesantno, a što do sada nije bilo primećeno, jeste da za zvezde na ekstremnim periferijama galaksija "jedna godina" traje oko milijardu godina.

Za naše Sunce, jedna rotacija oko sredine naše galaksije Mlečni put traje oko 225 do 250 miliona godina, tako da rotacija nije ista za sva tela, a zavisi od njihove udaljenosti od centra.  Vodeći naučnik istraživanja Gerhard Meurer rekao je da je otkriće o ujednačenom rotiranju galaksija "prilično čudno".  "Pomislio sam da je to prilično čudno. Male i velike galaksije - sve rotiraju za isto vreme", rekao je profesor Meurer iz Međunarodnog centra za radijska astronomska istraživanja, prenela je agencija AAP.  Istraživači su pronašli i dokaze o tome da se starije zvezde nalaze bliže ivicama galaksija, iako se očekivalo da se tu nađu novoformirane zvezde i gas.  Prema dosadašnjim teorijama, galaksije se razvijaju duže vreme i postepeno se šire, pri čemu starije zvezde zauzimaju mesto bliže centru diska.  Meurer je rekao da će ovo otkriće pomoći astronomima da shvate gde se galaksije završavaju, i da više ne gube vreme i procesorsku moć kompjutera na oblasti izvan njihovih ivica.  Rezultati istraživanja objavljeni su u magazinu "Mesečni zapisi Kraljevskog astronomskog društva".

Vaspitačica iz pakla: Drogirala decu da bi išla u solarijum, osuđena na 21 godinu