Asteroid, veći od bilo kog dosad kreće se prema Zemlji

Izvor Tanjug januar 22, 2018

Asteroid, veći od bilo kog dosad izgrađenog nebodera, kreće se prema Zemlji i, prema predviđanjima, pored naše planete će proći 4. februara na udaljenosti od oko 4,2 miliona kilometara.

Kada bi kojim slučajem udario u nju, naučnici smatraju da bi usledila - decenija hladnoće i mraka. Asteroid pod nazivom 2002 AJ129 otkriven je još 15. januara 2002. u projektu praćenja asteroida koji prolaze blizu Zemlje, pod pokroviteljstvom NASA,, navodi portal phys.org.

Iako je ovaj asteroid kategorisan kao "potencijalno opasan asteroid" (PHA), ne postoji opasnost da se će sudariti s našom planetom u doglednoj budućnosti, ističe portal.  "Pratimo ovaj asteroid više od 14 godina i prezicno poznajemo njegovu orbitu. Naši proračuni pokazuju da asteroid 2002 AJ129 nema nikakve šanse da se sudari sa Zemljom 4. februara, niti bilo kada u narednih 100 godina", kaže Pol Čodas, direktor Centra za proučavanje objekata u blizini Zemlje pri NASA.  Pojedini mediji, među kojima je britanski "Dejli mejl", objavili su alarmantne tekstove o "brzom i opasnom asteroridu" s fotografijama na kojima se vidi kako ogroman asteroid hrli pravo ka Hajd parku, uz naslov "Sudnji dan?"  Zato ne čudi što je jedan zabrinuti građanin poslao NASA link za medijske navode da je asteroid na putu da udari u našu planetu, s pitanjem zašto američka kosmička agencija ne govori o tome, navodi "Vašington post".  NASA je, napominje američki list, izvela 2016. godine simulaciju sa Federalnom agencijom za upravljanje vanrednim situacijama, a u vezi sa zamišljenim posledicama eventualnog sudara asteroida sa Zemljom.  Ta vežba je podrazumevala masovnu evakuaciju Los Anđelesa, ali je tada razmatrano i "kako se izboriti sa glasinama i lažnim informacijama koje bi se mogle pojaviti u godinama uoči pretpostavljenog udara". Srećom, nije poznato da takav asteroid postoji, zaključuje američki list.

Foto: Pixabay

Nekad se delio besplatno, a danas ga jede samo elita

Kavijar je jedna od najskupljih stvari na svetu Kilogram tako dostiže cenu od 35.000…

Maturatni proslavili kraj godine grupnim seksom | VIDEO

Norveški tinejdžeri na poseban način obležavaju kraj srednje škole. Naime, pojedinci…

REMINULA DOLORES O'RIORDAN, pevačica benda "Krenberiz"!

Pevačica irskog benda "Krenberiz" Dolores O'Riordan preminula je u 46. godini života u…
peakpx

Zadovoljne žene nikada ne rade ove 4 stvari!

Koliko god se trudili i radili na sebi, postoje samo četiri stvari koje bi trebalo u…