Fizičar ima novu teoriju koja ruši sve što znamo o univerzumu

Izvor B92 decembar 03, 2017

Fizičar sa Univerziteta Kampinas u Sao Paolu ima svoju teoriju o crnim rupama koja ukazuje na to da Veliki prasak nije zaslužan za početak univerzuma.

Žulijano Sezar Silva Neveš odbija ideju da je univerzum nastao na način na koji se veruje. Veliki prasak predstavlja naučnu teoriju o poreklu univerzuma kao o širenju prostora i materije, koji je u početku bio beskonačno mali prostor beskonačno velikog pritiska i toplote u nekom konačnom vremenu u prošlosti.  Neves umesto toga predlaže teoriju "Velikog odskoka", koju je objavio u časopisu General Relativity and Gravitation, razmatrajući kako crne rupe "funkcionišu".  Singularnost i "Veliki odskok“  Singularnost se često koristi kako bi se opisao centar crne rupe. Ne postoji mogućnost da danas postoji, ali ideja da je nekada postojala objašnjava i postojanje beskrajno guste tačke i njenu ekspoliziju zbog čega je univerzum postao neizostavan deo metodologije koja se koristila za merenje širenja univerzuma tokom vremena.  Neveš tvrdi da univerzum nije počeo singularnošću koja je prethodila "Velikom prasku“. U univerzumu postoje dve vrste singularnosti, tvrdi. Jedna je navodno kosmološka singularnost, dok se druga tiče crnih rupa.  On dodaje da nemaju sve crne rupe singularnost, ali i da eliminisanje kosmološke singularnosti vraća univerzum u teorijsku fazu kosmologije, piše Indy100.  Neveš ističe da ako singularnost nije postojala na samom početku, znači da je "veliki odskok“ pouzdanija teorija, što znači da univerzum nije nastao iz jedne tačke, pa eksplodirao, već da se beskonačno širi i skuplja, kao da pulsira.  "Nepostojanje singularnosti na samom početku svemira stvara mogućnost da bi ostaci prethodne faze (kontrakcije ili odskakanja) mogli da se odupru promenama i možda još uvek postoje oko nas u univerzumu“, ističe on.  Što znači da bi u univerzumu mogli da postoje ostaci iz faze pre nastanka univerzuma.

Foto: Yui Mok/PA via AP

15 dosta glupih i strogih pravila kojih će Megan Markl morati da se pridržava

Megan Markl (36) je godinama gradila uspešnu karijeru u Holivudu, ali je svemu tome…
Foto: shuterstock

Najgora stvar koju možete da kažete posle prevare

Terapeuti stalno savetuju da posle prevare- kada do nje dođe- partneru uvek kažete…
Pixabay

AKO PRIMETITE OVO NA JELCI odmah je izbacite napolje

Kada ćete raskititi jelku i izbaciti je iz kuće je stvar dogovora sa ukućanima, ali…
Foto:Pixabay

Heroin u stomaku štenaca - veterinaru preti doživotna

Kolumbijski veterinar Andres Lopez Elorez (38) optužen je za ilegalno krijumčarenje…

Pamela Anderson otvoreno poručila 19 godina mlađem dečku nešto na šta bi se retko koja žena osmelila!

Poznata glumica Pamela Anderson nije mogla da odoli šarmu francuskog fudbalera Adila…