Asteroid koji je zbunio naučnike: Ovako nešto još nisu videli

Izvor Novosti oktobar 28, 2017
Pixabay Pixabay

Astronomi iz celog sveta bacili su se na proučavanje svemirskog objekta kakav do sada nisu bili u prilici da vide - asteroid ili kometa koja je stigla s neke druge zvezde.

Svi asteroidi i komete koje smo dosad otkrili stižu iz Sunčeva sistema i nalaze se u orbiti oko Sunca. Međutim, prošle nedelje su teleskopom na Havajima otkrili prvi međuzvezdani objekat, a radi se najverovatnije o asteroidu (ili kometi) koji je uspeo da pobegne gravitacionim silama neke druge zvezde i da uđe u naš solarni sistem.

Zbog toga su A/2017 U1 prozvali i vanzemaljcem. Radi se o objektu veličine 400 metara koji se kreće izuzetno brzo (oko 25,5 km/s), što je tri puta brže od asteroida 2012 TC4 koji je ovog meseca projurio pored Zemlje. Zbog svega su astronomi usmerili teleskope prema putanji ovog asteroida kako bi otkrili sve što mogu o njemu.

Prvi ga je otkrio Rob Verik, istraživač sa Instituta za astronomiju na Univerzitetu na Havaji. Kako je rekao za NASA-u, njegovo kretanje nije moglo da se objasni normalnom orbitom za asteroid ili kometu u Sunčevom sistemu. Kombinovanjem podataka Evropske svemirske agencije zaključili su da je objekt stigao izvan Sunčevog sistema. “On ima najekstremniju orbitu koju sam ikad video”, rekao je Dejvid Farnoćia iz NASA-e i dodao da ima takvu putanju da je na putu izvan Sunčevog sistema i da se neće vratiti. Stigao je iz smera sazvežđa Lire i skoro upao vertikalno na ravan kojom orbitiraju planete oko Sunca. Projurivši oko Sunca, objekat je sada na putu prema sazvežđu Pegaza.

Upoznajte NAJVRELIJU indijsku glumicu!

Za njom uzdišu milioni muškaraca širom sveta a u Indiji ima status prave boginje Frida…

Kompleks Pepeljuge - Neke žene nikada ne prerastu fazu "mamine i tatine princeze"

Kompleks Pepeljuge je jedan od problema sa kojim se "bore" žene koje su odrasle verujući…
Foto:Pixabay

Matematička formula za gubitak čarapa tokom pranja

Britanci prilikom pranja veša u mašini u proseku izgube 1,3 čarape svakog meseca, što…
Foto:freepik.com

Svet će za 40 godina ostati bez čokolade

Eksperti predviđaju da će svet ostati bez čokolade u narednih 40 godina jer se biljka…

Sa nekim znakovima nikada nećete imati mira: Prevara im je normalna

Neki znakovi vole dodatno da začine život - posebno u sobi. Kada su u pitanju njihovi…

Muškarci najviše vole velike guze. Evo i zbog čega.

Istraživanje Univerziteta Minjo u Portugalu pokazalo je da su žene sa isturenom zadnjicom…