Friday, June 22, 2018

Astronomi iz celog sveta bacili su se na proučavanje svemirskog objekta kakav do sada nisu bili u prilici da vide - asteroid ili kometa koja je stigla s neke druge zvezde.

Svi asteroidi i komete koje smo dosad otkrili stižu iz Sunčeva sistema i nalaze se u orbiti oko Sunca. Međutim, prošle nedelje su teleskopom na Havajima otkrili prvi međuzvezdani objekat, a radi se najverovatnije o asteroidu (ili kometi) koji je uspeo da pobegne gravitacionim silama neke druge zvezde i da uđe u naš solarni sistem.

Zbog toga su A/2017 U1 prozvali i vanzemaljcem. Radi se o objektu veličine 400 metara koji se kreće izuzetno brzo (oko 25,5 km/s), što je tri puta brže od asteroida 2012 TC4 koji je ovog meseca projurio pored Zemlje. Zbog svega su astronomi usmerili teleskope prema putanji ovog asteroida kako bi otkrili sve što mogu o njemu.

Prvi ga je otkrio Rob Verik, istraživač sa Instituta za astronomiju na Univerzitetu na Havaji. Kako je rekao za NASA-u, njegovo kretanje nije moglo da se objasni normalnom orbitom za asteroid ili kometu u Sunčevom sistemu. Kombinovanjem podataka Evropske svemirske agencije zaključili su da je objekt stigao izvan Sunčevog sistema. “On ima najekstremniju orbitu koju sam ikad video”, rekao je Dejvid Farnoćia iz NASA-e i dodao da ima takvu putanju da je na putu izvan Sunčevog sistema i da se neće vratiti. Stigao je iz smera sazvežđa Lire i skoro upao vertikalno na ravan kojom orbitiraju planete oko Sunca. Projurivši oko Sunca, objekat je sada na putu prema sazvežđu Pegaza.

Expres - Srpski Informativni Portal

ssS066 22 34 22

065 333 90 29

Pravila korišćenja

Expres  polaže autorska prava na sve vlastite sadržaje (tekstualne, vizuelne i audio materijale, baze podataka i programerski kod).Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala smatra se kršenjem autorskih prava  i podložno je tužbi.

Politika privatnosti

Portal Expres je u obavezi da poštuje anonimnost i privatnost svojih korisnika. U skladu sa zakonom, portal Expres može da prikuplja određene podatke o korisnicima dobijene tokom korišćenja portala, poput e-mail adrese, ime i prezime, podatke o računaru i internet provajderu. Expres se obavezuje da će čuvati privatnost, osim u slučaju teškog kršenja pravila portala ili nezakonitih aktivnosti korisnika.Ova Politika privatnosti je usklađena sa Opštom uredbom o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR).