Zašto se svemir još nije raspao?

Izvor INDEPENDENT | B92 oktobar 23, 2017

Prema svim proračunima, svemir je trebalo da nestane istog trenutka kada je i stvoren, ali se to nije desilo, a razlog za to još nije poznat naučnicima.

Na početku svega, prema standardnom modelu, postojale su jednake količine materije i antimaterije. Da su se ravnomerno poništavale, kako je i očekivano, ništa više ne bi postojalo.  Istraživači već godinama pokušavaju da pronađu neko objašnjenje zbog kog svemir, i mi u njemu, još postoji, ali bez uspeha.  "Prema svim dosadašnjim merenjima, postoji simetrija između materije i antimaterije u pogledu mase, naelektrisanja i drugih faktora, što znači da svemir uopšte ne bi trebalo da postoji", kaže Kristijan Smora, autor nove studije sprovedene u CERN-u.

"Neke razlike između materije i antimaterije moraju da postoje, ali mi ne možemo da ih nađemo."  Jedno objašnjenje bilo je da antimaterija i materija imaju drugačiji magnetizam, ali je novo istraživanje pokazalo da su identične čak i u tom pogledu.  Nova studija, predvođena dr Smorom, merila je antiprotone i pokazala da su potpuno identični protonima.  Istraživači se nadaju da će sada moći da ispitaju njihova svojstva još detaljnije, zahvaljujući novim metodama, a neki se već poigravaju sa vrlo zanimljivim idejama - šta ako antimaterija ima "naopaku" gravitaciju?

Pixabay

Naučnici spremni da istraže područje skriveno 120.000 godina

Tim naučnika uputio se ka Antarktiku kako bi istražio područje koje je desetinama hiljada…

Koja poboljšanja korisnicima donosi nova verzija Firefoxa?

Mozilla je objavila novu verziju svog internet pregledača - Firefox Quantum 59 verziju…