OTKRIVEN ŽIVOT VAN ZEMLJE: Zagonetka planete Ceres

Izvor Kurir oktobar 21, 2017
 NASA NASA

Mada je većini ljudi ova informacija nepoznata, između Marsa i Jupitera postoji još jedna planeta. Planeta Ceres je otkrivena 1801. godine, čak 129 godina pre Plutona. Ceres je prvo smatran planetom, zatim asteroidom, a kasnije je proglašena patuljastom planetom.

Podaci koje je poslala letelica „Don“ pokazuju da je organski materijal pronađen na Ceresu nastao na toj planeti, kaže dr Simon Marči

Letelica „Don“ američke svemirske agencije NASA pronašla je organski materijal na Ceresu (ili Cereri), a naučnici Jugozapadnog istraživačkog instituta (SwRI) utvrdili su da su ti organizmi nastali upravo na toj patuljastoj planeti u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera.

Ovo je veliki korak napred u istraživanju kako je život nastao i kako se razvijao, kao i da li ima života van Zemlje.

Ključni deo slagalice

- Otkriće velike koncentracije organskog materijala kraj kratera Ernutet predstavlja zanimljivu zagonetku. Da li je taj materijal donet na Ceres po njegovom nastanku? Ili je nastao upravo na Ceresu, i to zahvaljujući nekim unutrašnjim procesima? Nijedan scenario nije potpun, pa nam možda nedostaje ključni deo slagalice - rekao je dr Simon Marči, glavni istraživač SwRI.

Ceres je, prema pretpostavkama, nastao pre oko 4,5 milijardi godina. Istraživanje organskog materijala moglo bi da pomogne u otkrivanju porekla, evolucije i distribucije organskih vrsta u našem solarnom sistemu.

NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA)

Detaljna analiza

- Prva istraživanja o organskom materijalu nisu dala rezultate, ali smo nedavno ponovo ispitali načine dolaska organskog materijala pomoću asteroida i kometa. Detaljna analiza udara kometa i asteroida pokazala je da bi svaki od njih zadržao najviše 30 odsto materijala, ali da nikad ne bi mogao da bude samo na prostoru na kojem je otkriven. Ta istraživanja pokazuju da je organski materijal nastao na Ceresu - rekao je dr Marči u saopštenju SwRI.

Naučnici su do sada već otkrivali različite dokaze o nekadašnjem postojanju života van Zemlje, a najviše dokaza o tome ima na Marsu.

Dali 10 miliona $ za električne automobile koje ne voze

Gradske vlasti i uprava policije Los Anđelesa odlučili su 2016. da flotu patrolnih vozila…

Ova svadbena torta košta milion dolara | VIDEO

Oni koji su imali priliku da posete sajam venčanja u Dubaiju, mogli su da probaju tortu…

ŠAMPIONKA ŠOKIRALA JAVNOST: Nevinost sam izgubila sa 12 godina, od tada ne prestajem da mislim o seksu

Poznata češka bijatlonka Gabrijela Kukalova izdala je autobiografiju, posle koje je,…

Modna kuća pokrenula novi trend u tetoviranju: Da li vam se sviđa?

Tetovaže u vidu poruka iscrtanih na predelu ključnih kostiju su poslednji trend koji je…