Naučnici pronašli najneobičniji objekat u našoj galaksiji

Izvor SPUTNIKNEWS avgust 30, 2017

Dejvid Bakli, astronom iz Južnoafričke astronomske opservatorije u Kejptaunu, javio se RIA Novostima sa izvanrednim vestima o ponovnom otkriću najneverovatnije zvezde na Mlečnom putu, jedinstvene kombinacije crvenog i belog patuljka.

Prema Bakliju, sovjetski astronomi su prvi put otkrili neobičnu treperavu zvezdu u sazvežđu Škorpije 1971. godine, i to su objavili u časopisu "Astronomski krug".

Sovjetski naučnici posmatrali su fluktuacije svetlosti zvezde i pretpostavljali da pripada grupi običnih varijabilnih zvezda, čija osvetljenost fluktuira kada se vidi sa Zemlje.

Međutim, 40 godina kasnije, Baklijev tim je došao do zaključka da je zvezda jedan od najneobičnijih, zanimljivih i jedinstvenih objekata Mlečnog puta.

Prvo, astronomi su primetili neuobičajene periodične pulsacije u zračenju zvezde koje njihovi sovjetski prethodnici nisu videli, a onda je Bakli počeo detaljnije da posmatra zvezdu.

- Otkriće neobičnih karakteristika ove zvezde je slučajnost. Slučajnost i intuicija igraju ogromnu ulogu u astronomiji, oni su jedan od glavnih načina da otkriju nešto zaista zanimljivo. Kada smo počeli da posmatramo ovaj predmet i kada smo shvatili šta je to, naše kolege iz službe za štampu su predložile da nazovemo našu publikaciju ’Ratovi zvezda patuljaka: Osveta degenerata‘. Ovo je stvarno jedinstven objekat: ovo nije pulsar, ali ima sve njegove karakteristike - rekao je astronom.

Nakon analiziranja zvezde, naučnici su došli do vrlo iznenađujućeg zaključka. Ispostavilo se da se zvezda sastoji od dve polovine: belog patuljka čija je masa oko tri puta manja od Sunčeve i crvenog patuljaka koji je malo manji od veličine Sunca.

Neuobičajena interakcija između dva patuljka generisala je bleštave munje, koje su slične nekoj vrsti "Zvezdanih ratova".

Pojava ovog dvostrukog sistema, prema Bakliju, i dalje ostaje misterija za astronome. Baklijev tim nastavlja da istražuje da li postoje slični predmeti u svemiru.

Foto:Pixabay

RECEPT DANA: Krompir sa kimom

Krompir je odličan za dijetu. Ovo jelo poslužiti kao večeru uz sezonsku salatu. Sastojci…

Tvrdi da je prodala nevinost za 1,2 miliona evra

Studentkinja Džesmin iz Londona odlučila je da proda svoju nevinost za 1,2 miliona evra.…
Pixabay

Kvačice brišu kad istekne dozvola

Vlasnici registarskih tablica koje sadrže latinična slova Č, Ć, Š, Ž i Đ, kao i slova Y i…

NASA: Ovako izgleda bliski susret Meseca i Zemlje | VIDEO

Nasina astronomska slika dana nedavno je bio veoma zanimljiv video snimak od objavjen 4.…

"Brazilka" ide u penziju - Stidne dlake su opet hit

Kako je "brazilka" postala hit u jednom trenutku, sada, prema savetima eksperata ide u…
Pixabay

VERNOST JE ODLUKA: Šta je to što nam ne da mira i što nas vuče da pređemo granicu?

Psiholozi tvrde da sami odlučujemo hoćemo li biti verni ili ne. Ako odlučimo da je…