Friday, September 22, 2017

Dejvid Bakli, astronom iz Južnoafričke astronomske opservatorije u Kejptaunu, javio se RIA Novostima sa izvanrednim vestima o ponovnom otkriću najneverovatnije zvezde na Mlečnom putu, jedinstvene kombinacije crvenog i belog patuljka.

Prema Bakliju, sovjetski astronomi su prvi put otkrili neobičnu treperavu zvezdu u sazvežđu Škorpije 1971. godine, i to su objavili u časopisu "Astronomski krug".

Sovjetski naučnici posmatrali su fluktuacije svetlosti zvezde i pretpostavljali da pripada grupi običnih varijabilnih zvezda, čija osvetljenost fluktuira kada se vidi sa Zemlje.

Međutim, 40 godina kasnije, Baklijev tim je došao do zaključka da je zvezda jedan od najneobičnijih, zanimljivih i jedinstvenih objekata Mlečnog puta.

Prvo, astronomi su primetili neuobičajene periodične pulsacije u zračenju zvezde koje njihovi sovjetski prethodnici nisu videli, a onda je Bakli počeo detaljnije da posmatra zvezdu.

Ovako izgleda NAJSKUPLJI BRITANSKI AUTOMOBIL SVIH VREMENA

Ova titula pripala je Jaguaru D-Type koji je 1956. pobedio na čuvenoj trci 24 časa Le Mana. Automobil je promenio…

Sreća, smeh, radost: 9 najlepših citata o osmehu

"Ako je neko umoran da ti da osmeh, daj ti njemu svoj." - Kineska poslovica 1. "Ništa se ne može odupreti napadu…

- Otkriće neobičnih karakteristika ove zvezde je slučajnost. Slučajnost i intuicija igraju ogromnu ulogu u astronomiji, oni su jedan od glavnih načina da otkriju nešto zaista zanimljivo. Kada smo počeli da posmatramo ovaj predmet i kada smo shvatili šta je to, naše kolege iz službe za štampu su predložile da nazovemo našu publikaciju ’Ratovi zvezda patuljaka: Osveta degenerata‘. Ovo je stvarno jedinstven objekat: ovo nije pulsar, ali ima sve njegove karakteristike - rekao je astronom.

Nakon analiziranja zvezde, naučnici su došli do vrlo iznenađujućeg zaključka. Ispostavilo se da se zvezda sastoji od dve polovine: belog patuljka čija je masa oko tri puta manja od Sunčeve i crvenog patuljaka koji je malo manji od veličine Sunca.

Neuobičajena interakcija između dva patuljka generisala je bleštave munje, koje su slične nekoj vrsti "Zvezdanih ratova".

Pojava ovog dvostrukog sistema, prema Bakliju, i dalje ostaje misterija za astronome. Baklijev tim nastavlja da istražuje da li postoje slični predmeti u svemiru.