SCI-TECH

"Bazu na Mesecu će biti teže sagraditi nego što smo mislili"

Stalna baza na Mesecu predstavlja san mnogih naučnika jer bi mogla da bude odskočna daska za nova istraživanja svemira i misije prema Marsu. ali novo prebrojavanje kratera na Mjesecu pokazuje da je to puno nasilnije mjesto nego što smo mislili.

Detaljnom analizom površine Meseca, naučnici su otkrili da postoji oko 30 odsto više novih kratera nego što su predviđali raniji modeli, a osim toga, otkriveno je više od 47.000 sitnih promena na površini koje se nazivaju mrljama. One su najverovatnije prouzrokovane sitnim udarima, a ima ih više oko mesta udara većih meteorita, što ukazuje na to da su verovatno prouzrokovane materijalom koji je izbacio prvi udar.

Stručnjaci su izračunali i da bi 99 odsto površine Meseca tim sitnim udarima nakon 81.000 godina bilo izmenjeno, što je 100 puta brže nego što se ranije pretpostavljalo jer su modeli u obzir uzimali u obzir samo primarne udare, a ignorisali posledice promena na površini nastale sekundarnim udarima.

Kako navodi NASA, ta promena gornjeg sloja površine Meseca (nekoliko centimetara) biće izuzetno važna kod budućeg dizajna baza na Mesecu. Materijali od kojih će se graditi moraće da izdrže udare sitnih čestica koje lete brzinom od 500 metara u sekundi ili 1800 km/h.

Podeli vest sa prijateljima: