SCI-TECH

Čovek se igra boga - Sprema se menjanje zdravog embriona

Naučnik Fredrik Laner sa Karolinskog instituta u Švedskoj saopštio je da pokušava da izmeni gene zdravih ljudskih embriona kako bi proučio kako geni regulišu svoj inicijalni razvoj.

Laner će koristiti CRISPR tehniku, koju je časopis Science 2015. proglasio naučnim probojem godine

O njoj su u svojoj tada objavljenoj studiji pisali kineski stručnjaci, koji su vršili istraživanja isključivo na oštećenim embrionima koji nikad ne bi mogli da se razviju u čoveka.

CRISPR tehnika služi poput neke vrste molekularnih makaza, pomoću kojih je moguće seći i menjati ljudski genom.

Ukoliko svoje planove sprovede u delo, Laner će ući u istoriju kao prvi naučnik koji je izmenio zdravi ljudski embrion.

On je u intervjuu za NPR naveo da bi naučnici, ukoliko im zaista pođe za rukom da utvrde kako funkcioniše sistem rane ćelijske regulacije, mogli da iskorene razne ljudske bolesti, poput dijabetesa, različitih tipova slepila i Parkinsonove bolesti.

Podeli vest sa prijateljima: