Kepler pronašao 104 nove planete, četiri možda nastanjive

Izvor Tanjug jul 19, 2016
Kepler pronašao 104 nove planete, četiri možda nastanjive Foto: NASA/JPL

Američka svemirska stanica NASA objavila je u ponedeljak da su pomoću svemirskog teleskopa Kepler pronađene 104 nove egzoplanete, od kojih bi četiri mogle biti nastanjive.

U nastavku misije K2, u kojoj su u maju ove godine pronađene 1.284 planete van Sunčevog sistema, pomoću Keplera je pronađeno 197 novih "kandidata" za planete, od kojih je 104 potvrđeno da jesu.  Ovim se broj poznatih egzoplaneta povećao na 2.429, od kojih bi na 25 mogao postojati život. Među tih 104, četiri koje kruže oko zvezde K2-72 su najverovatnije stenovite poput Zemlje i na njima je moguć život.  K2-72 je zviezda M kategorije kakvih je više od tri četvrtine trenutno poznatih zvezda, a nalazi se na udaljenosti od 181 svetlosne godine od nas u sazvežđu Vodolije.  Planete koje kruže oko nje su prečnikom između 20 i 50 posto veće od Zemlje, a njihova matična zvezda je upola manja od Sunca i isijava upola manje svetlosti.  Život na ovim planetama je moguć iz razloga što su izuzetno blizu K2-72, bliže nego što je Merkur Suncu, i nalaze se u "nastanjivoj zoni", preneo je Klix.ba.  Naučnici pretpostavljaju da su dve planete najbliže K2-72 najverovatnije pretople da na njima postoji život kao na Zemlji, dok na druge dve najverovatnije postoji tekuća voda kao na Zemlji.  Godina na planeti K2-72c, trećoj od svoje zvezde, traje 15 dana na Zemlji i ona je oko 10 odsto toplija od Zemlje. Na planeti K2-72e godina traje 24 zemaljska dana, a ona je šest odsto hladnija od Zemlje.

Pixabay

Deset najskupljih vina na svetu

U koju svrhu-svima nam je poznato. Kod kuće uz porodicu ili prijatelje, u različitim…

Kristijano Ronaldo upozoren da se kloni lepe manekenke

Fudbalska zvezda Kristijano Ronaldo i njegova izabranica Georgina dobili su bebu u…
Foto:Pixabay

Srbi među najnižim muškarcima u Evropi | MAPA

Mapa koja je objavljena na Instagram profilu "Mapas_mundiales“ prikazuje koja nacija u…

Prevario policiju lažnim kolima od snega

Sajmon Lapriz imao je plan, sneg i nekoliko slobodnih sati. Rezultat je prelepa slika…

Upoznajte NAJVRELIJU indijsku glumicu!

Za njom uzdišu milioni muškaraca širom sveta a u Indiji ima status prave boginje Frida…