Nebesko telo na kojem je moguć život nalazi se u Sunčevom sistemu

Izvor B92 jul 08, 2016
Nebesko telo na kojem je moguć život nalazi se u Sunčevom sistemu Foto: NASA

Titan, Saturnov najveći mesec, jedno je od nebeskih tela najsličnijih Zemlji, navodi NASA.

Površinski uslovi koji vladaju na ovom Saturnovom satelitu nisu nimalo naklonjeni ljudima – iako Titan ima stabilna jereza i reke, oni se sastoje od tečnog metana i etana, a gusta atmosfera gotovo u potpunosti sadrži azot i malu količinu metana.  Temperature na površini Titana takođe ne pogoduju ljudima: Sa - 143 stepeni Celzijusovih, prehladan je za kolonizaciju. Međutim, ako bi pripadnici ljudske vrste nosili gas-masku i najbolji termalni skafander ikada proizveden, mogli bi sa lakoćom da se kreću po njegovom tlu, s obzirom na to da je gravitacija slabija nego na Mesecu.  Sudeći prema studiji koja je u ponedeljak objavljenja u magazinu „Proceedings of the National Academy of Sciences”, ovaj ‘bizarni’ svet mogao bi da ima nešto što se zove ‘probiotski uslovi’ – hemikalije koje bi u teoriji mogle da se spoje i izgrade neki najprostiji vid životne forme, na isti način na koji se to dogodilo na Zemlji.  “Mi smo naviknuti na uslove koji vladaju na našoj planeti, tako da imamo tendenciju da smatramo da postojanje života na -143 stepeni, i drugim uslovima koji ne dogovaraju čoveku, nije moguće. Međutim, to je velika zabluda“, kaže hemičar Martin Ram.  Uprkos tome što pri dodiru sunčevih zraka i atmosfere Titana nastaje vodonik-cijanid - jedinjenje koje izuzetno škodi čoveku, njegovo prisustvo zapravo bi moglo da podstakne nastanak života na ovom nebeskom telu, smatraju istraživači.  Ram i njegove kolege su dokazali da je to u teoriji sasvim moguće, odnosno da vodonik-cijanid u dodiru sa drugim molekulima prisutnim na Titanu može da proizvede lanac polimera, uključujući poliimin.  To ne bi značilo mnogo na Zemlji, ali bi na Titanu poliimin mogao da ima svojstva koja bi podržavala mikrobiološku evoluciju. Prema modelu naučnika, bio bi fleksibilan i mogao bi da se javlja u više oblika, a najverovatnije bi imao i mogućnost apsorpcije sunčevih zraka, koji bi mogli da posluže kao izvoj energije u ’primordijalnoj supi’.  “Ovaj rad ukazuje na to da bi na Titanu mogli da postoje preduslovi za nastanak različitih životnih formi, ali ovo je tek prvi korak”, istakao je Ram.  Iz tog razloga nije isključeno da bi u okviru narednih misija neki od uzoraka mogao da sadrži bakterije ili druge mikrobe, piše Vašington post.

Film "Četiri venčanja i sahrana" dobija nastavak?

Hju Grant, Endi Mekdauel i Ana Čenselor, kao i još neki saradnici na filmu "Četiri…
Foto: Yanalya / Freepik | Ilustracija

Kazna zbog dugog imena: Morao da doplati kartu da bi leteo

Avio-kompanija Tai ervejz zatražila je jednom putniku dodatnu novčanu naknadu zbog…

Neke misterije nisu stvorene da bi bile rešene - Horor Smrt Elise Lem | VIDEO

Jeziva priča studentkinje iz Vankuvera Elise Lem koja je navodno izgubila život…
Foto;Pixabay

Ako do sada niste probali ovaj specijalitet, sada je pravo vreme!

Paprika može da se spremi na mnogo različitih načina. Ovo je provereno jedan od…

Donosimo 8 dobrih razloga zašto su ljudi koji često plaču zapravo mentalno jači

Nakupljen stres dovodi do opterećenja – od zdravstvenih problema, kao što su povećan…
Foto;Pixabay

Posle 84 godine Uran ulazi u Bika: Slede selidbe, raskidi, promene posla, a evo kako će uticati na vaš znak!

Uran, planeta više sile, sredinom maja, posle 84 godine ušao je u Bika, zbog čega će…