Saturday, June 23, 2018

"Kepler 62F", peta planeta oko zvezde "Kepler 62", ima odgovarajuću atmosferu koja omogućava razvoj života, navode naučnici. "Kepler 62F" udaljen je 1.200 svetlosnih godina od Sunčevog sistema, veći je od Zemlje za 40 odsto i sasvim je moguće da poseduje površinske okeane.

U zvezdanom sistemu od pet planeta, "Kepler 62F" je najudaljeniji od svoje zvezde, koja je manja i hladnija od našega Sunca. Zvezdu "Kepler 62" otkrio je Nasin svemirski teleskop "Kepler" 2013. godine. Nove kompjuterske simulacije svih mogućih vrsta atmosfera koje bi se mogle nalaziti na planeti "Kepler 62F" sugerišu da bi tamo moglo biti života. "Otkrili smo da postoje višestruki atmosferski sastojci koji omogućavaju da na toj planeti bude dovoljno toplo da ima površinsku tekuću vodu. To je čini kandidatom za nastanjivu planetu", ističe naučnik Amava Šilds sa Kalifornijskog univerziteta. Zbog veće udaljenosti "Keplera 62F" od svoje matične zvezde potreban je "efekat staklenika", koji nastaje u atmosferi bogatoj ugljen-dioksidom, kako se voda ne bi zaledila. Određene vrste orbite mogle bi omogućiti temperaturi na površini planete da se podigne iznad tačke zaleđivanja u određeno doba godine, i to sa mnogo manjim količinama ugljenika, bližim onima koji se mogu naći na Zemlji. Do sada je identifikovano više od 2.300 egzoplaneta izvan Sunčevog sistema, a još hiljadu su nepotvrđeni kandidati za planete.

Expres - Srpski Informativni Portal

ssS066 22 34 22

065 333 90 29

Pravila korišćenja

Expres  polaže autorska prava na sve vlastite sadržaje (tekstualne, vizuelne i audio materijale, baze podataka i programerski kod).Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela portala smatra se kršenjem autorskih prava  i podložno je tužbi.

Politika privatnosti

Portal Expres je u obavezi da poštuje anonimnost i privatnost svojih korisnika. U skladu sa zakonom, portal Expres može da prikuplja određene podatke o korisnicima dobijene tokom korišćenja portala, poput e-mail adrese, ime i prezime, podatke o računaru i internet provajderu. Expres se obavezuje da će čuvati privatnost, osim u slučaju teškog kršenja pravila portala ili nezakonitih aktivnosti korisnika.Ova Politika privatnosti je usklađena sa Opštom uredbom o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR).