"Kepler 62F" planeta na kojoj verovatno ima života

Izvor SRNA jun 19, 2016
"Kepler 62F" planeta na kojoj verovatno ima života Foto: NASA

"Kepler 62F", peta planeta oko zvezde "Kepler 62", ima odgovarajuću atmosferu koja omogućava razvoj života, navode naučnici. "Kepler 62F" udaljen je 1.200 svetlosnih godina od Sunčevog sistema, veći je od Zemlje za 40 odsto i sasvim je moguće da poseduje površinske okeane.

U zvezdanom sistemu od pet planeta, "Kepler 62F" je najudaljeniji od svoje zvezde, koja je manja i hladnija od našega Sunca. Zvezdu "Kepler 62" otkrio je Nasin svemirski teleskop "Kepler" 2013. godine. Nove kompjuterske simulacije svih mogućih vrsta atmosfera koje bi se mogle nalaziti na planeti "Kepler 62F" sugerišu da bi tamo moglo biti života. "Otkrili smo da postoje višestruki atmosferski sastojci koji omogućavaju da na toj planeti bude dovoljno toplo da ima površinsku tekuću vodu. To je čini kandidatom za nastanjivu planetu", ističe naučnik Amava Šilds sa Kalifornijskog univerziteta. Zbog veće udaljenosti "Keplera 62F" od svoje matične zvezde potreban je "efekat staklenika", koji nastaje u atmosferi bogatoj ugljen-dioksidom, kako se voda ne bi zaledila. Određene vrste orbite mogle bi omogućiti temperaturi na površini planete da se podigne iznad tačke zaleđivanja u određeno doba godine, i to sa mnogo manjim količinama ugljenika, bližim onima koji se mogu naći na Zemlji. Do sada je identifikovano više od 2.300 egzoplaneta izvan Sunčevog sistema, a još hiljadu su nepotvrđeni kandidati za planete.

Kristijano Ronaldo upozoren da se kloni lepe manekenke

Fudbalska zvezda Kristijano Ronaldo i njegova izabranica Georgina dobili su bebu u…

Tako se to radi! Samo napred! Bolje da ljulja, nego da žulja!

Felisiti Hejvard (Felicity Hayward) iz Londona ima 29 godina, a njena karijera plus sajz…
pixabay

Ima samo 5 godina, a njeno pamćenje je FASCINANTNO!

Neverovatna priča stiže nam iz Australije. Lejla Sinanović (5) je sa samo 15 meseci znala…