Naučnici se spremaju za prvu fotografiju crne rupe

Izvor Klix.ba jun 12, 2016
Naučnici se spremaju za prvu fotografiju crne rupe Ilustracija pixabay

Jedna interesantna stvar vezana za crne rupe je, nažalost, to što ih nikada zapravo nismo videli. Krivac je sama priroda crnih rupa koja ne dozvoljava detektovanje konvencionalnim instrumentima.

Jedina čvrsta informacija o postojanju crnih rupa došla je tek nedavno i to u obliku otkrića gravitacijskih talasa koji su nastali kao posledica sudara dve crne rupe.  S druge strane, više puta su detektovane posledice njihovog postojanja, kao što su diskovi koji ih okružuju i raspadajuće zvezde koje crne rupe proždiru.  Danas, astronomi se pripremaju za proizvodnju prve fotografije crne rupe. Štaviše, reč je o najvećoj crnoj rupi u našoj galaksiji - Sagittarius A*. Ona se nalazi u samom središtu Mlečnog puta, a zahvaljujući međunarodnoj saradnji kroz projekat EHT ili Event Horizon Telescope, naučnici će koristeći devet radioteleskopa napokon otkriti njeno pravo lice.  Da bi se ovo desilo, potrebno je izvesti nekoliko komplikovanih trikova, a oni će biti mogući zahvaljujući učešću naučnika sa MIT-a (Massachusetts Institute of Technology). Oni razvijaju poseban algoritam spajanja više fotografija kako bi se dobila jasnija celina koju će ovoga puta činiti crna rupa.  Jedan od razloga što je potrebno čak devet teleskopa jeste što je spomenuta crna rupa daleko i pritom izuzetno mala. Njena površina je poput 17 sunaca, a udaljena je oko 25.000 svetlosnih godina. Ekvivalent ovog projekta bio bi fotografisanje jabuke na površini Meseca.  Prema trenutnim procenama, fotografija će biti zabeležena 2017. godine.

11 stvari koje čine savršenu ženu