SCI-TECH

Oglašavate se na Facebooku? Sada možete i da uštedite

Facebook odavno važi za mesto na kom možete ostvariti veliki uspeh u promovisanju svog biznisa. Plaćene reklame daju odlične rezultate, ali pre nego što stavite “sva jaja u jednu korpu”, treba da razmislite o strategiji.

Svaka reklama je entitet za sebe i treba da ima svoj cilj. Pre nego što otvorite Ads manager/Power Editor trebalo bi da imate cilj kampanje i da u skladu stim radite sve ostalo.

Međutim, ako uzmemo u obzir mamac zvani "reach" i to da su ljudi uvek lake ruke kada ne plaćaju u kešu, na kraju meseca se obično zapitate na šta ste zapravo dali novac.

Zato je veoma važno da prilikom oglašavanja Facebooka vodite računa o trošenju sredstava, jer vam to na kraju godine može uštedeti mnogo novca. Evo kako...

1. Uvek imajte cilj

Pre nego što krenete da kreirate kampanju - zacrtajte cilj. Nije svaki cilj kampanje “reach”, kao što nije ni engagement, kao što nije ni klik, ni lajk... Svaka kampanja je priča za sebe. Promislite dobro.

2. Kome se obraćate?

Iako mislite da je kampanja uspešnija, što ima veći potencijalni reach, to nije sasvim tačno. Do sada nije napravljen proizvod namenjen svima. Ciljna grupa kojoj se obraćate treba da bude precizno definisana, što preciznije, jer vam reach ništa neće vredeti ako na vašu reklamu reaguje samo nekolicina ljudi. Da biste dobro odredili target pri kreiranju reklame, takođe morate znati ko su ljudi koje bi ta reklama mogla da zanima. Pazite: može se desiti da vaša generalna ciljna grupa nije odgovarajuća za određenu reklamu, već da je specifičnija. Nedavno mi je jedan poznanik rekao: "Ja sam napravio reklamu i targetirao celu Srbiju. Zašto da targetiram samo određene ljude iz cele Srbije?". Pitala sam ga koliko je novca dao na reklamu, kaže 15 EUR. Rekla sam mu da bi bolje bilo da je tih 15 evra bacio kroz prozor.

3. Optimizacija

Postoji jedan deo u Ads Manageru koji početnicima uglavnom nije jasan. Facebook ga je zato i postavio tu; da bi početnici davali što više novca, jer ne razumeju kako funkcioniše, a da bi profesionalci uređivali oglase tako da prođu jeftinije. Pre svega, Facebook vas pita kako želite da optimizujete svoju reklamu. To znači, da li želite da ona radi na "gorivo" koje ste u ciljevima birali, odnosno da li želite da se reklama plasira onima koji su najradiji da kliknu/lajkuju ili šta već urade sa vašom reklamom ili želite da reklama bude konstantno vidljiva što je moguće većem broju ljudi ili želite da se prikazuje jednom dnevno (onako gospodski).

Facebook sve podešava kako bi vam pomogao da postignete cilj koji ste zacrtali, ali to i košta. Do prošle godine mogli ste da optimizujete reklamu za website click ad i da ona troši jedan evro dnevno, a od ove godine to će te koštati najmanje pet evra dnevno. Međutim, uz ovaj trik možete smanjiti dnevni budžet i proći sa manje para. Nemojte štiklirati glavni cilj u meniju Ad Delivery, već idite na Impressions. Takođe, ako u delu "When I get charged" stavite glavni cilj kampanje, opet će Facebook tražiti više od jednog evra dnevno za oglašavanje, tako da i tu možete da stavite Impressions. Imajte na umu da ste ovde zaobišli primarnu optimizaciju koja bi možda donela više rezultata. Zato je važno da imate u vidu i stavku pod brojem pet.

4. Ručno ili automatski?

Svi uvek i zauvek ostavljaju automatski bidding i to za početnike nije tako strašno, jer još uvek ne znaju kakve su cene u njihovoj industriji, niti sa čime da uporede rezultate. Međutim, kada taj početnik malo odmakne u učenju, očekuje se da zna da barata ručnim bidovanjem. U ručnom bidovanju ne određujete brojeve nasumice: Facebook vam određene preporuči, vi se trudite da budete u tom rangu, ali određivanje broja koji će tu stajati najviše zavisi od vašeg iskustva u oglašavanju i one cene koja vam je prihvatljiva. To ne znači da će vam Facebook naplatiti toliko, nekad bude i manje.

5. Džaba sve ako vizual i copy nisu dobri

U savetu pod brojem tri rekla sam da pazite na savet broj pet. Sva mudrost je u tome da ako vam je kreativa loša, džaba vam i optimizacija i briga o budžetu. Copy mora biti jasan, koncizan, napisan jezikom ciljne grupe, a vizual mora biti toliko primamljiv da skoro svaka druga osoba iz reacha poželi da klikne/engaguje ili uradi nešto treće.

6. Testirajte sve!

Niste sigurni oko vizuala? Napravite split test - testirajte više vizuala pa koji "ispliva" sa boljim rezultatima, njega ostavite. Menjajte copy, stalno menjajte nešto dok ne postignete rezultate. Ako i posle silnih promena i mozganja i najpreciznijeg podešavanja ciljne grupe, vaša reklama ima dobar reach ali mali odziv, znači da je možda problem u vašoj ponudi: ili da nije dovoljno atraktivna ili da je tržištu manje potrebna. Samo, molim vas, nemojte kriviti Facebook sistem oglašavanja.

7. Kada spava vaša ciljna grupa?

Još jedan mini-savet za uštedu budžeta. (Ja ga preskačem ako mi ciljna grupa nije homogena). Prikazivanje reklame možete zakazati tako da se prikazuje samo u određeno doba dana ili određenim danima.

Neki biznisi imaju širu primenu ove opcije i sigurna sam da time uspeju da uštede. Ali pre svega, (ovo vredi ponoviti više puta) morate znati ko je vaša ciljna grupa i kada je aktivna na Facebooku. Aktivnost vaših fanova vidljiva je u delu Insights, a ciljnu grupu proveravate u delu Audience Insights u Ads Manageru.

8. Placements

Gde će se vaša reklama prikazivati? Da li samo u NewsFeedu računara ili i u NewsFeedu mobilnih uređaja ili na Instagramu ili na aplikacijama ili u desnoj koloni. Znam da biste voleli da vaša reklama bude svuda, ali sistemom eliminacije je bolje da odredite one pozicije koje odgovaraju što estetski što praktično i na taj način ćete uštedeti neki novac, jer se vaša reklama ne rasplinjuje na sto strana i ne troši novac ako neka pozicija nije podesna.

9. Formati

Birajte format reklame koji će potencijalnom korisniku/kupcu/klijentu olakšati izvršenje radnje zbog koje uopšte i pravite reklamu. Da biste me lakše razumeli, evo primera: cilj vam je klik ka sajtu, pravite website click reklamu, nemojte praviti boostovani post sa shortlinkom. Olakšajte flow, da biste dobili rezultat.

10. Da vas ne boli glava...

Unajmljivanjem stručnjaka koji će se umesto vas baviti ovim i više nego kompleksnim poslom, uštedećete mnogo novca. Jeste, stručnjaka plaćate na mesečnom nivou i jeste, skupa je to rabota, ali davaćete manje novca na samo oglašavanje, jer će ga raditi neko ko želi da za što manje novca postigne bolje rezultate.

Piše: Martina Anđelković, marketing stručnjak za društvene mreže

b92

Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

loading...

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!