SCI-TECH

Ljudski mozak može da memoriše 4,7 milijardi knjiga!

Istraživači sa Američkog instituta za biološke studije "Salk" u sjedinjenim državama uspeli su da izračunaju kapacitet memorije ljudskog mozga tako što su analizirali potencijal sinapsi, mesto kontakta između dva neurona, odgovornih za beleženje podataka...

Američki naučnici koji su proučavali mozak tvrde da u njega može da stane informacija koliko i u 4,7 milijardi knjiga ili oko bilijardu bajtova podataka!

Istraživači sa kalifornijskog Solk instituta za biološke studije uspeli su da izračunaju kapacitet memorije ljudskog mozga tako što su analizirali potencijal sinapsi, mesto kontakta između dva neurona, odgovornih za beleženje podataka.

Prema pisanju londonskog „Telegrafa“, tim profesora Terija Sežnovskog je otkrio da ukoliko bi svaka sinapsa bila u stanju da zabeleži 4,7 bita (0,5875 bajta) informacija, ljudski mozak bi mogao da uskladišti 1.000.000.000.000.000 bajtova podataka, odnosno 1 petabajt.

A jedan petabajt podataka jednak je 13,3 godina televizijskih HD snimaka, 4,7 milijardi knjiga ili 670 miliona web stranica.

Naučnici, međutim, napominju da je reč o teorijskoj sposobnosti memorisanja, a da su moždane „arhive“ zapravo mnogo manje.

„To je izuzetno važno otkriće na polju neuronauke“, kazao je Sežnovski. Naše nove procene moždanih kapaciteta su deset puta veće od procena koje su dosad važile u naučnim krugovima“, dodao je na kraju američki istraživač.
Podeli vest sa prijateljima: