NASA ima loše vesti oko otkrića nove planete

Izvor januar 23, 2016
Thinkstock Thinkstock

Majkll Braun i Konstantin Batigin su objavili priču o postojanju "Planete 9" čije je postojanje tek trebalo dokazati, ali NASA poručuje kako je premalo dokaza da planeta zaista postoji, dok je Džim Grin iz NASA-e poručio kako je ta misteriozna planeta "tek zvezda u nastajanju".

"To naprosto još uvek nije nova planeta. Prerano je da bi sa sigurnošću rekli da se radi o planeti. Ono što vidimo tek su prerane pretpostavke, poručio je Grin iz NASA-e. Naučnici su do teorije došli nakon što su uočili pet objekata u istom pojasu koji imaju istu tačku najbližu Suncu i isti kugao orbite u odnosu na ivicu Sunčevog sistema.

Prema Braunovim rečima, to ne može biti slučajnost i to samo može da znači da je u pitanju velika gravitaciona sila koja ih je poređala na taj način. Ta bi sila morala da dolazi od planete 10 puta veće mase od Zemljine koja je na udaljenosti 20 puta većoj od Neptunove. Braun i Batigin tvrde da samo telo takve mase i udaljenosti može da objasni ponašanje Sedne i ostalih objekata u pojasu.

Pronalazak nove planete bila bi potvrda da se i u našem Sunčevom sistemu možda kriju još mnoga nepoznata iznenađenja, ali za sada još uvek službeno nemamo novu planetu.