SCI-TECH

Otkrivena deveta planeta u Sunčevom sistemu?

Dvojica astronoma sa Kalifonijskog instituta za tehnologiju (Caltech) tvrde da su otkrili novu planetu unutar Sunčanog sistema koju su privremeno nazvali "Deveta planeta" (Planet Nine), piše Vašington post.

Reč je o zaleđenom gigantu, tri puta većem i deset puta težem od Zemlje koji se "krije" na samom rubu Sunčevog sistema.

Astronomi Majkl Braun i Konstantin Batigin, čija je studija objavljena u časopisu "Astronomical Journal", navode da još nisu direktno posmatrali ovu udaljenu planetu, ali da imaju dovoljno dokaza o njenom postojanju.

Da "Deveta planeta" zaista postoji zaključili su na osnovu "kretanja nedavno otkrivenih patuljastih planeta i manjih svemirskih objekata van Sunčevog sistema", piše Vošington post.

"Ta mala svemirska tela imaju orbite na koje po svemu sudeći utiče gravitacija skrivene planete", navodi se u studiji dvojice astronoma koji veruju da je nekada davno planeta odgurnuta duboko u svemir pod dejstvom gravitacionih sila Jupitera i Saturna.

Astronomi smatraju da je gotovo nemoguće direktno posmatrati ovu planetu koja je 20 puta udaljenija od Neptuna i deset hiljada puta manje svetla od Plutona.

"Od antičkog doba do danas, čovek je otkrio svega dve planete, a ovo bi bila treća", kazao je Braun, navodeći da veliki delovi našeg Sunčevog sistema još uvek nisu istraženi.