ZDRAVLJE I LEPOTA

10 fantastičnih namirnica za jače kosti

Osnova zdravlja je pravilna ishrana, a ove namirnice sadrže toliko hranljivih materija da će biti vaš najjači saveznik

Za zdrave i jake kosti su neophodni kalcijum, koji pomaže u izgradnji strukture kostiju i zuba i vitamin D, koji pospešuje apsorpciju kalcijuma i rast kostiju, prenosi Men's Health.

U proseku, osobi od 50 godina je potrebno 1.000 miligrama kalcijuma i 200 IUs jedinica vitamina D dnevno.

JOGURT

Većina ljudi svoje potrebe vitamina D ostvaruju putem sunčeve svetlosti, međutim manje je poznato da je jogurt prepun ovo važnog vitamina. Jedna čaša jogurta ispunjava 30 procenata potrebne dnevne doze kalcijuma i 20 procenata dnevnih potreba vitamina D. Iako su ukusni, neke vrste jogurta popot onog grčkog ili voćnog, ne sadrže dovoljne količine neophodnih elemenata za zdravlje koštanog sistema.

MLEKO

Postoji razlog zašto je mleko sinonim za kalcijum. Samo 230 mililitara nemasnog mleka daće vam 90 kalorija, ali i obezbediće vam 30 procenata dnevnih potreba kalcijuma.

SIR

Samo zato što sir sadrži velike količine kalcijuma, ne znači da treba da ga konzumirate u velikim količinama, budući da samo 42 grama tvrdog sira sadrži 30 procenata dnevnih potreba kalcijuma.
Sa druge strane, većina sireva sadrži male količine vitamina D, koje su nedovoljne za vaše dnevne potrebe.

SARDINE

Na iznenađenje mnogih, sardine sadrže velike količine kalcijuma i vitamina D. Iako možda ne izgledaju privlačno, one imaju pikantan ukus koji se odlično uklapa u razne paste i salate.

JAJA

Iako jaja sadrže svega 6 procenata dnevnih potreba vitamina D, vrlo su lak i brz izvor zdravih i hranljivih materija. Postoji verovanje da su žumanca nezdrava i puna kalorija, međutim u njima se upravo nalazi najviše vitamina D.

LOSOS

Losos je bogat izvor omega 3 masnih kiselina, koje su neophodne za zdravlje srca. Samo 80 grama lososovog mesa obezbeđuje 100 procenata dnevnih potreba vitamina D.

SPANAĆ

Iako možda spanać nije svakodnevno na vašem meniju, kada saznate njegova svojstva postaće vam jedna od omiljenih namirnica. U 200 grama spanaća možete naći 25 procenata dnevnih potreba kalcijuma, plus obilje vlakana, gvožđa i vitamina A.

ŽITARICE

Sve žitarice poput kornfleksa i muslija, sadrže 25 procenata dnevnih potreba vitamina D i kalcijuma.

TUNA

Oko 85 grama konzervisane tune ima 39 procenata dnevnih potreba vitamina D.

SOK OD POMORANDŽE

Ovo tropsko voće sadrži velike količine vitamina C i D, a neke studije pokazuju da đus pomaže kod apsorpcije kalcijuma, tako da je evidentno da će konzumiranje narandže osnažiti vaše kosti, a i poboljšati vaš imunitet.

Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

 

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!