Naučnici na tragu leka za ćelavost? Otkriveno zašto kosa opada

Izvor MSN.COM maj 09, 2017
Foto:Pixabay Foto:Pixabay

Prema novoj studiji, objavljenoj u časopisu “Genes & Development“, otkrivene su ćelije zbog kojih kosa sedi i opada.

Istraživači Jugozapadnog medicinskog centra Univerziteta u Teksasu slučajno su došli do mogućeg uzroka opadanja kose i sedenja, proučavajući na miševima retku genetsku bolest koja uzrokuje rast tumora nerava.  Oni su otkrili da se protein KROX20 akrtivira u ćelijama kože iz kojih se razvijaju vlasi, što dalje uzrokuje proizvodnju drugog proteina, zvanog ’faktor matičnih ćelija’. Ova dva proteina kod miševa igraju veliku ulogu u gubljenju vlasi i sedenju.  Kada su istraživači uklonili ćelije koje proizvode KROX20, kod miševa je krzno prestalo da raste, a kada su uklonili SCF gen, njihovo krzno je postalo belo.  “Iako je projekat započet s ciljem da otkrijemo kako nastaju pojedini tipovi tumora, na kraju smo saznali zašto kosa postaje seda i otkrili identitet ćelija koje direktno utiču na rast kose“, izjavio je glavni istraživač doktor Lu Le.  Naučnici ističu da je potrebno sprovesti dalja istraživanja da bi se razumelo da li se ovaj proces odvija na isti način kod ljudi. Doktor Le i njegove kolege planiraju da slično istraživanje sprovedu i na ljudima.  “Nadamo se da ćemo u budućnosti uspeti bezbedno da prenesemo gene neophodne za formiranje folikula kose, kako bi rešili ovaj kozmetički problem“, zaključio je.

PRATITE NAS I NA FB STRANICI:

Maja Berović izdala novi album “Seven” | VIDEO

Nakon što je pre tačno godinu dana promovisala album “Viktorijina tajna” koji je oborio…

BRAK NAKON SEKSA ZA JEDNU NOĆ? Evo da li takvi parovi opstaju!

Prema najnovijim rezultatima istraživanja u kom je učestvovalo preko hiljadu ljudi…