Sunday, November 19, 2017

Da li ste znali da magnezijum učestvuje u više od 300 procesa u telu?

Magnezijum je veoma važan mineral, koji učestvuje u više od 300 procesa u telu, između kojih su i mišićne funkcije, protivupalni mehanizmi, održavanje kvaliteta kože...

Mnogi i ne znaju da, na primer, umor, prekomerno znojenje i oštećena koža mogu da budu znakovi nedostatka magnezijuma.

"Magnezijum je jedan od najvažnijih elektrolita koji upravlja mišićima. Ukoliko ga nema dovoljno, mogući su grčevi u miđićima i srčana aritmija, jer i srce je mišić", kaže doktor Džon Kulen. I to nije sve u čemu vam ovaj mineral pomaže.

Evo zbog čega magnezijum igra ključnu ulogu u vašem svakodnevnom životu, šta njegov nedostatak može da izazove i kako da nadoknadite njegov nivo u krvi!

Posledice nedostatka magnezijuma

Žena između 19 i 30 godina treba da unosi 310 mg magnezijuma, dok one koje imaju između 31 i 50 godina, telu treba da obezbede 320 miligrama. Sa nedostatkom magnezijuma, pašće vam i nivo kalcijuma i kalijuma, što dovodi do pada energije i drugih zdravstvenih problema.

Nedostatak magnezijuma može biti uzrokovan i stanjima poput Kronove bolesti, cistične fibroze, alkoholizma, čak i upotrebom nekih lekova. Manifestuje se mučninom, gubitkom apetita i povraćanjem, a ukoliko se ubrzo ne nadoknadi, može da dođe do osećaja pečenja, kontrakcija i grčeva u mišićima, napada, aritmije, a zabeleženi su čak i poremećaji ličnosti.

Benefiti

Osim što održava funkciju vaših mišića, nivoa energije i sprečava sve navedeno u pasusu iznad, dovoljna količina magnezijuma učiniće da vaša koža sija.

"Magnezijum je neophodan održavanje zdrave kožne barijere i za lečenje suve i oštećene kože", objašnjavaDžošua Zajher, direktor Dermatološke klinike za kozmetiku i klinička ispitivanja pri čuvenoj bolnici Maunt Sinaju Njujorku.

Kako uneti dovoljno magnezijuma kroz ishranu

"Budući da se 30 do 40 odsto magnezijuma iz hrane koju pojedete apsorbuje u telo, najbolji način da povećate nivo ovog minerala jeste da na jelovnik ubacite zeleno lisnato povrće, poput spanaća, kelja i blitve", preporučuje Kulen.

Takođe, jedite i orašaste plodove, mahunarke, semenke, žitarice celog zrna, zapravo svu hranu koja sadrži dosta vlakana.

Veoma je važno i da se konsultujete sa lekarom - ako već uzimate dovoljno magnezijuma kroz ishranu, nema potrebe za suplementima, jer se sa viškom magnezijuma mogu javiti neželjena dejstva poput dijareje, a u ekstremnim slučajevima i trovanja magnezijumom, koji može da se završi fatalno.

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

WEB PREPORUKE

 
loading...

POPULARNO U SVETU

Loading...
Loading...

PRATITE NAS

 

KONTAKT

+ 381 65 333 9029

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Ako se Katalonija otcepi od Španije, šta će biti sa EU?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd