ZDRAVLJE I LEPOTA

DELOTVORNA I ZDRAVA: Nordijska dijeta čuva srce

Zdrava i umerena ishrana koja ne zahteva mnogo odricanja, već malo raznovrsnije obroke, glavna je odlika nordijske dijete.

Sličan mediteranskom načinu ishrane, ovaj jelovnik bazira se na velikoj količini voća, povrća i žitarica uz umereni unos mesa, ribe i morskih plodova.

Nordijska dijeta nastala je u Danskoj i podrazumeva uzimanje sezonskih i organskih namirnica, i ishranu u kojoj se naglašava važnost konzumiranja integralnih namirnica i izbegavanje štetnih ugljenih hidrata.

Na tanjiru bi trebalo da se nađu: sveža riba, integralne žitarice kao što su ječam, raž i ovas, mahunarke, pečurake, razne bobice i ostalo voće po želji. Između ostalog, od povrća bi češće trebalo uzimati i kupus, brokoli, spanać, karfiol, zelenu salatu, kao i šargarepu i cveklu. Preporučuje se i jedenje divljači pre svega srnetine, jer ovo meso ne sadrži holesterol i ima visokohranljivu vrednost zbog prirodne ishrane ovih životinja. Međutim, do nje nije baš tako jednostavno doći, pa su zato jednako dobra zamena za srnetinu junetina ili jagnjetina.

MOŽDA VAM JE INTERESANTNO

SEKSI HOROSKOP: Ribe su opsednute seksom, a Strelci imaju problema

Ovnovi seksologiju vole više od drugih izbornih predmeta. Istina je da ste prenapadni. Znate da zgrabite pruženu…

Maraja Keri se verila sa milijarderom Džejmsom Pakerom

Američka pevačica Maraja Keri verila se sa australijskim milijarderom Džejmsom Pakerom, prenose svetske agencije. Kako…


Pohovanu i brzu hranu treba u potpunosti izbaciti, jer sadrže veliku količinu štetnih masti, a ređe treba uzimati belo brašno, testenine i pirinač. Za razliku od mediteranskog jelovnika u kojem je maslinovo ulje glavni izvor masnoće, u ovom slučaju umesto njega za pripremanje hrane treba koristiti ulje repice. Ono je izuzeteno dobro za srce i sadrži dosta omega kiselina.

Veliki broj studija pokazao je mnogobrojne zdravstvene prednosti nordijske dijeta, uz koju svakog meseca možete da izgubite po jedan kilogram. Idealna kombinacija zdravih masti, vlakana i posnih proteina snižava krvni pritisak i nivo lošeg holesterola u krvi. Ona, takođe, smanjuje rizik od pojave nekih vrsta raka, dijabetesa tipa 2, kao i nastanak demencije i Alchajmerove bolesti.

PRIMER JELOVNIKA

DORUČAK

Po izboru: ovsena kaša sa bananama, borovnicama i malinama ili jogurt sa banamama i borovnicama.

RUČAK

Po izboru: riba pečena u rerni, prelivena sosom od grčkog jogurta, belog luka i mirođije, ili čorba od krompira sa šargarepom, đumbirom i začinima po izboru.

VEČERA

Tortilja sa pasuljem, paprikom i prokeljom ili manje parče kuvane junetine, uz spanać i krompir.

Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

 

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!