ZANIMLJIVOSTI

NASA objavila dosad najbolje fotografije Harona

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je danas dosad najlepše fotografije u boji Harona, Plutonovog najvećeg satelita.

Snimke je napravila sonda New Horizon tokom preleta Plutona u julu.

Na slikama se jasno mogu videti masivni kanjoni i useci na površini Harona koji je dva puta manji od Plutona. Kanjoni se protežu u dužini od preko 1.600 kilometara iznad ekvatora, preko celog satelita. Ovi kanjoni su četiri puta duži od Grand kanjona, a u pojedinim segmentima dva puta dublji.

Foto: NASA

Plutonov najveći satelit otkrio je 1978. godine astronom Džejms Kristi koji mu je i dao ime po Haronu, starcu iz grčke mitologije koji je u svom čamcu prevozio duše mrtvih u Hadovo carstvo.

U NASA očekuju da New Horizon uskoro pošalje još bolje fotografije.

Foto: NASA

Američka sonda, lansirana 2006. sa zadatkom da istražuje patuljastu planetu Pluton i njegovih pet prirodnih satelita, trenutno se nalazi na pet milijardi kilometara od Zemlje.

S brzinom od 58.536 kilometara na sat (16,26 km/s) najbrži je objekt koji je čovek izradio.

Podeli vest sa prijateljima: