Isto kao što postoje odlične marketinške strategije, koje urode plodom i postignu baš ono čemu su primarno i namenjene, tako postoje i one koje su se pretvorile u pravi fijasko.

Posebno je zanimljiva činjenica da ponekad samo jedna sitnica ili slučajnost dele uspešne marketinške akcije od neuspešnih. Zato vam, nakon 10 marketinških pogodaka, donosimo pet priča o tome kada su namere da se publici priđe na drugačiji način završile neslavno.

Istopljeni sladoled na ulicama Menhetna

„Snapple” kompanija je 2005. godine kreirala najveći sladoled na svetu, napravljen od zaleđenog Snapple soka, viši od sedam i po metara i težak 17.5 tona. Ovaj slatki džin trebalo je da bude predstavljen publici kao prikaz toga šta je sve ova kompanija u stanju da napravi.

Ono na šta se, očigledno, nije računalo, a što se dogodilo i učinilo ovu priliku pravom propašću jeste to da se on – otopio. Naime, kada je kran pokušao da ga postavi u uspravnu poziciju na Times Square-u u Njujorku, neko iz Snapple-a je momentalno doneo odluku da se čitava stvar obustavi, jer je odmah postalo jasno da ideja neće biti realizovana kako bi trebalo. Pri temperaturi od osam stepeni, džinovski sladoled brzo se topio, zasipajući ulice Menhetna slatkom i lepljivom tečnošću sa ukusom kivija i jagode. Na kraju je i nekoliko ulica moralo biti zatvoreno za saobraćaj, a vatrogasci su ih šmrkovima ispirali od istopljenog sladoleda.

Ova priča lepo ilustruje to koliko je neophodno voditi računa o sitnicama, uključujući i vremenske prilike. Posebno ako nameravate ljudima da pokažete džinovski sladoled. Zato su njihove ostale marketinške akcije bile brižljivije planirane, ali i konvencionalnije.

Umalo smrtonosan mađioničarski trik

Džim MekKaferti je 1990. godine odlučio da na neobičan način promoviše svoj startap. U Hudinijevom stilu, on je nameravao da, pre jednog javnog koncerta, obuče takozvanu „ludačku” košulju i da se zatim zatvori u čeličini kavez sa zavarenim vratima, nakon čega bi se kranom kavez podigao na visinu od 90 metara. Nameravao je da se, naravno, izvuče iz kaveza u roku od dva minuta (što okupljena publika ne bi mogla da vidi), nakon čega će kavez biti ispušten na zemlju.

Iz ludačke košulje koja mu onemogućava kretanje ruku MekKaferti se brzo oslobodio, ali nevolja je nastala kada je došlo do kvara u otvaranju kaveza, zbog čega je imao dvostruko manje vremena da iz njega pobegne nego što je to inicijalno planirano. Boreći se sa kavezom, završio je na njegovom krovu i imao samo 10 sekundi da doskoči na gredu, što bi značilo njegovu bezbednost. Međutim, pre nego što je uspeo da se, kaiševima, zakači za gredu, kavez je počeo da propada i tek na visini od 18 metara uspeo je da se prikači. Okupljeni ljudi mislili su da je i ova vratolomija deo predstave i, shodno tome – dopalo im se.

MekKaferti je u međuvremenu položen na nosila i odvežen od strane hitne pomoći. Pretrpeo je opekotine prvog i drugog stepena od užeta kojim je bio privezan. Jedan prisutni, njegov potencijalni klijent, rekao je da mu se najviše dopala „iluzija drame”, ne znavši pritom da je drama bila stoprocentno realna i da se čak mogla završiti mnogo gore.

MekKaferti je, nakon ove vratolomije koja ga je mogla koštati i života, bio zadovoljan postignutim rezultatom: „Nisam verovao da ću uspeti. I taj pad je bio sjajan. Svi su se pošteno preplašili. Jeste opasno, ali zamislite šta takve stvari mogu da učine za vaš brend.”

Iako bi se mogla naći i na spisku uspešnih marketinških akcija, ova se našla ovde upravo zato što je veoma malo falilo da njen glavni akter ne preživi čitavu stvar.

Nemojte kršiti zakon u svojim kampanjama

Na ragbi meču između Novog Zelanda i Australije 2002. godine, dvojica mladića ušetala su na teren. Na sebi nisu imali baš ništa osim Vodafone logoa iscrtanog na leđima i torzou. Policija je momentalno reagovala, uhapsivši ih pre nego što je igra privedena kraju. Medijska pažnja koju je ovaj događaj privukao bila je ogromna, a za sve one koji se ne slažu sa tvrdnjom da je bilo kakav publicitet bolji od nepostojanja publiciteta, jasno je da je ovakva akcija mogla škoditi ugledu Vodafona. Ova kompanija je javnosti zatim uputila javno izvinjenje, a zatim donirala 30.000 funti u neprofitnu kampanju sa ciljem saniranja sportskih povreda.

Kakvu poruku šalje ova priča? Pa, za početak, nemojte kršiti zakon u nameri da vas mediji primete. Sličnu lekciju dobio je „Paramount Pictures”, koji se udružio sa novinama „Los Angeles Times” u nameri da 4.500 nasumično odabranih novinarnica dobije i muzičku kutiju koja bi svirala temu iz filma „Nemoguća misija”. Ideja možda ne bi bila toliko loša da muzičke kutije nisu imale crvene žice koje iz njih izviruju, zbog čega su podsećale na bombe. I odred za deaktiviranje eksplozivnih naprava na kraju je završio kao deo ove akcije, tako da – ako želite da budete drugačiji, dobro promislite o svemu što će to da podrazumeva.

Sony-jeva kampanja koja je mnoge razljutila

Sony je 2005. godine angažovao crtače grafita kako bi iscrtali brojne prikaze iz svoje Playstation Portable konzole na nekoliko lokacija u Njujorku. Mnogim ljudima ova ideja, a posebno njena realizacija, nije se dopala: optuživali su Sony da iskorišćava tinejdžere kao jeftinu radnu snagu. Pokrenuta je online peticija, a sadržavala je i komentare kao što su „Prestanite da na ciničan način iskorišćavate grafiti umetnike” i „Nikada više neću kupiti nijedan Sony-jev proizvod”.

Zato je, pre lansiranja neke kampanje, dobro promisliti da li se ideja uklapa u poslovnu filozofiju firme, kao i u njen već uspostavljen imidž.

Pazite da vam neko ne ukrade mesto pod reflektorom

Opra Vinfri je 2004. godine poklonila po jedan Pontiac automobil kompletnoj publici svoje emisije. Naravno, ljudi su bili oduševljeni, a o ovome su pisali mediji širom sveta. Međutim, iako je inicijalna ideja bila da se u centru pažnje nađe proizvođač automobila, a ne televizijska zvezda, ispalo je zapravo potpuno obrnuto. Danas će se mnogi ove kampanje sećati kao poklanjanje automobila od strane Opre; mnogo manji je broj onih koji će pritom znati da je u pitanju Pontiacov automobil, a još je manji broj onih koji znaju o kom se modelu tačno radi (Pontiac G6 sedan). Svi su Opri zahvaljivali na njenoj velikodušnosti, a ne Pontiacu, bez kog čitava ova akcija ne bi bila moguća.

Osim toga, ona je imala i negativan publicitet: oni koji su osvojili automobil bili su veoma razdraženi kada su saznali da će za svoj poklon morati da plate ogroman porez. A za one koji su odlučili da sami kupe ovaj model iz Pontiaca, usledilo je razočarenje: on nije bio dostupan za poručivanje u mnogim distributivnim centrima ovog proizvođača.

Lekcija koju je Pontiac, sigurni smo, naučio, jeste da treba biti pažljiv oko toga da zvezda kampanje ne zaseni čitavu kampanju i brend koji stoji iza nje. Isto tako, ako promovišete određen proizvod na ovako nesvakidašnji način, onda se potrudite da ljudi lako dolaze do njega. U suprotnom, reklama će završiti kao antireklama, i biće potrebno mnogo uloženog novca i vremena da se „ispegla” greška koja je nastala kao rezultat nedovoljnog obraćanja na detalje.

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

Otkriće naučnika: Pojedini preminuli svesni su svoje smrti

Nova istraživanja pokazala su da mozak preminulih osoba može da nastavi da radi još neko vreme nakon otkazivanja…

I Indija ima svoj "Beograd na vodi" | VIDEO

Najambiciozniji graditeljski projekti sigurno ne mogu biti jeftini. Najambiciozniji graditeljski poduhvat u Indiji,…

Naučnici: Ovoj evropskoj zemlji preti ekološki Armagedon

Broj letećih insekata u ovoj zemlji u poslednjih 25 godina opao je za 75 odsto, navodi se u studiji koja upozorava da…

Kako su države dobijale imena

Istraživanjem koje je vršio Quartz na Oxfordu, na osnovu 195 nezavisnih država širom sveta došlo se do zaključka da se…

Ova namirnica se bori protiv DEPRESIJE bolje od bilo kojeg leka!

Depresija je stanje u koje lako padnu i mladi i stariji. Ne sme se nikako zanemarivati niti shvatati olako. Pogotovo…

Ljupka i uvek moderna - paž frizura

Paž je frizura koja je sigurno najzastupljenija i retko ko nije nosio neku formu ove frizure. I nije slučajno da je…

Veoma ukusni i dekorativni kolačići - ružice po starom bakinom receptu.

Potrebno je: brašno 4 šolje ulje 1 šolja mlaka voda 1 šolja kvasac 2 kaščice kakao 2 kašike voda 5 šolje šecer 4 šolje…

Mačvanski listići

Mačvanski listići - za listiće kažu da su originalno mačvanski specijalitet. Brzo se pripremaju i mogu da se jedu sa…

Šargarepa u soku od paprika - zašto da ne?!

Kada se priprema ajvar od pečenih paprika, gotovo uvek ostane sok koji iscuri iz njih. U tom soku se nalazi dosta…

RECEPT ZA ZIMNICU OD LJUTE PAPRIKE: evo kako se pravi ljutenica

Ako volite pikantne ukuse onda vaša zimnica mora da ima teglu vatrene ljutenice! Sastojci: 15 kg crvenog pečenog…

GINEKOLOZI U ŠOKU: Sve više žena čisti vaginu krastavcem

Na internetu se pojavila nova metoda čišćenja vagine. Na nekim portalima žene su detaljno opisivale proces, kako…

Bečki zoološki vrt nedavno dobio nove stanovnike

Bečki zoološki vrt je nedavno dobio prinovu. Iako je uobičajeno da dolaze na svet u maju, pet roze flamingosa izleglo…

Detaljno upustvo za rešavanje nekih od seksualnih problema kod žena

Ukoliko imate uredan seksualni odnos, to je i te kako dobro za vas, ali ako niste zadovoljni ovim poljem života to i te…

Solomonska ostrva: Čuda prirode koja više ne postoje

Solomonska ostrva ili Solomoni su ostrvska država u jugozapadnom Pacifiku. Nalaze se u Melanežanskom arhipelagu u…

Neverni muškarci otkrili kako biraju žene s kojima će imati seks

Tu Ženu Uvek Poznajete Ona je zapravo najčešće neko ko vam je blizak ili ste bar čuli za nju iz njegovih priča Neverni…

13 posto studenata imalo SEKS U TROJE

Današnji studenti možda razmišljaju i pričaju slobodnije o seksu u troje u odnosu na nekadašnje generacije, ali malo ih…

Koliko god da ste obrazovani uvek postoje stvari koje ne znate. Evo 20 zanimljivih činjenica koje možda nista znali

Verovali ili ne 1. Ajkule ubiju oko 40 ljudi godišnje, kokosov orah oko 150, a više od 2.500 levorukih ljudi svake…

14 dokaza da vas zaista voli, iako vam možda to još uvek nije rekao

Jer dela govore više od bilo koje reči! Da biste bile sigurne da vas vaš dragi voli, ne znači da on to mora izgovoriti.…

Gojaznost kao najveći zdravstveni problem

Bolesti uzrokovane gojaznošću najveći su uzročnik nastanka brojnih oblika kancera. Višak kilograma ne samo da je loš za…

Pečene kruške sa medom i cimetom

Prava, hladna jesen je počela, pa evo i pravog jesenjeg deserta za hladnije dane. Potrebno je: 2 veće kruške, kašičica…

9 znakova da ste duhovno sazreli: Ovakve ljude više ništa ne može da slomi!

Vi ste mnogo prosvetljenija osoba od mnogih, iako to možda ne primećujete Možda ste primetili neke promene u svom…

Turli tava je najlepši nedeljni ručak! (RECEPT)

Uživaćete u svakom zalogaju ovog bogatog ručka Vrsta turskog đuveča, nazvana Turli tava, predstavlja sam vrh menija na…

Čarobni dvorac u Rusiji koji nećete naći u turističkim vodičima

Zamak „Garibaldi” u Samarskoj oblasti Na obali Kujbiševskog jezera (koje se popularno zove i Žiguljovsko more) u selu…

Kako izgleda let za koji karta košta 6.000 dolara

Kejsi Nejstat je kartu za let od Njujorka do Dohe platio 6.000 dolara, želeći da proveri kako to izgleda leteti biznis…

Torta od paprika

Ovo morate da probate POTREBNO: - 20 crvenih paprika - dva jaja, malo brašna - kačkavalj ili parmezan - pola kilograma…

Glavni razlog zašto muškarci ne vole kondome je ...

O ovome se do sada nije govorilo… Prezervativi su ubedljivo najbolja zaštita od polno prenosivih bolesti i neželjene…

Najveći bordel na ovim prostorima nalazi se tek nekoliko sati vožnje od nas, a muškarci ovde mogu dobiti sve što požele

Na tromeđi Austrije, Italije, i Slovenije, nedaleko poznatog skijališta u Villachu, smestio se najveći bordel na ovim…

Današnji muškarci više vole da se probude uz Fejsbuk nego uz seks

Ako ste mislili da pripadnici jačeg pola vole da dan započnu fizičkim aktivnostima, prevarili ste se. Današnji muškarci…

Ovo su SIGURNI znakovi koji otkrivaju nesrećno udatu ženu

Nesrećno udate žene nisu retkost Brak ne znači nužno i sreću. Mnoge žene se u ovoj zajednici ne osećaju ispunjeno i…

Konačno na slobodi: Nedužan odležao u zatvoru 23 godine, osuđen na dve doživotne | VIDEO

Čovek koji je nezasluženo odležao 23 godine u zatvoru zbog pogrešne presude za dvostruko ubistvo oslobođen je u petak u…

Šezdesetosmogodišnjak nakon godinu dana shvatio da je osvojio 24 miliona dolara

Šezdesetosmogodišnjak iz Nju Džerzija ispričao je za lokalnu TV stanicu kako je otkrio da je osvojio 24,1 milion dolara…

Koji je najbolji način da se ostavi neko?

Na svu sreću, nauka sada ima odgovor Da li završiti stvari pre večere? Posle večere? Da li bi trebalo to da uradite kod…

PRATITE NAS

 

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Kako ocenjujete rad Vlade Srbije za prvih 100 dana rada?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!