REŠENA MISTERIJA: Da li žene varaju zbog hormona ili nezadovoljstva?

Izvor B92 Decembar 18, 2016

Naučnici iz Teksasa su istraživali da li žene varaju pod uticajem hormona ili zato što su nezadovoljne i otkrili da…

U istraživanju su učestvovale 52 studentkinje između 17 i 30 godina koje nisu koristile kontracepciju.

Naučnici su istraživali odnose između seksualne motivacije i estradiola – hormona koji luče jajnici i koji je povezan sa plodnošću, tzv. "hormon seksa". Oni su merili nivo ovog hormona u njihovom organizmu u nedelji ovulacije i zatražili od žena da ocene sopstvenu fizičku privlačnost, njihovu sklonost ka neveri i varanju stalnog partnera. Nezavisni posmatrači su takođe ocenjivali njihovu fizičku privlačnost. Ustanovljeno je da je nivo estradiola kod žena tesno povezan sa mišljenjem o vlastitoj fizičkoj privlačnosti. One sebe doživljavaju vrlo privlačnim. Žene sa visokim nivoom hormona su pokazivale veliku spremnost na flert, seksualne veze, ali nivo estradiola je bio negativno povezan sa seksualnim zadovoljstvom koje ženi pruža stalni partner. Uzrok nevere ipak treba tražiti i u zadovoljstvu koje pruža ili ne pruža stalni partner. Psihološki mehanizmi i dalje igraju ključnu ulogu u seksualnoj motivaciji i ponašanju žene.