AUTO-MOTO

Infiniti - odraz japanskog stila i tehnološkog napretka

Acura i Lexus su prvi "povukli nogu" i utabali stazu u osvajanju zahtevnog američkog tržišta, a odmah za njima je došao i Infiniti.

Ova luksuzna divizija Nissana osnovana je 1989. godine s ciljem da se na američkom tržištu premijum automobila bori s brendovima kao što su Lexus, Acura, BMW i Audi.

Zanimljivo je da je Nissan bio u stanju da stvori globalnu prodajnu mrežu na severnoameričkom kontinentu u vrlo kratkom vremenskom periodu.

Kao deo istočnog komercijalnog cunamija, Infiniti je veoma vešto i brzo pregazio američko tlo sa malo uložene snage. Prosto rečeno: Nissanovo novorođenče je plakalo dovoljno glasno da su svi uspeli da ga čuju.

Rezultati prvog modela nisu bili impresivni

Međutim, uprkos početnoj prepoznatljivosti, rezultati prodaje Q 45, prvog modela koji se pojavio u SAD, nisu bili baš impresivni.

U pokušaju da skrene pažnju na svoje automobile, Infiniti je pokrenuo reklamnu kampanju u kojoj se emitovala serija propagandnih spotova u Zen stilu koji, na žalost, u prvi mah nisu uspeli da predstave ovaj brend u pravom svetlu.

Ubrzo su u japanskoj kompaniji shvatili da Zen pristup ne daje željene rezultate, pa se pristupilo kampanji u kojoj se potencirao vrhunski kvalitet i luksuz što se, na kraju, i isplatilo.

Zasnovani na Nissanovim šasijama, većina modela su predstavljali inačice pojedinih automobila koji su već postojali, osim poslednjih serija koje obuhvataju sportski G37 i luksuzni SUV FX, koji su predstavljali poslednji pokušaj ovog brenda da se predstavi kao poseban entitet.

Bez obzira na lošu početnu strategiju, pokazalo se da su Infinitijevi automobili zaista vredni pažnje.

Infiniti Q45 je imao motor od čak 278 konjskih snaga sa pogonom na sva četiri točka i aktivnom suspenzijom, što je predstavljalo potpuno nove karakteristike za automobile ove klase.

Dodatne luksuzne karakteristike u vidu sjajnih materijala enterijera su bile samo dodatak koji je omogućio ovom automobilu da se probije na tržištu SAD i pokaže se u pravom svetlu.

Čak i sam karakteristični amblem Infinitija ukazuje na činjenicu da su Japanci rešili da razviju jedan kvalitetan proizvod i da su rešeni da sa njim stignu veoma daleko.

Prava strategija

Na osnovu izuzetno pametnog oglašavanja i prezentacije svojih proizvoda, Infiniti je veoma brzo pokazao tendenciju da ostane na vrhu i postane održiv brend.

Ako uzmemo u obzir sam kontekst tržišta automobila tog vremena, čini se da je Infiniti odabrao pravu strategiju s obzirom da su evropska tržišta prevazišla tradicionalne brendove kao što su Linkoln i Kadilak.

Tokom ranih 90-ih godina prošlog veka Infiniti na tržište izbacuje model M30 koji se prodavao prilično loše i sporije u odnosu na već postojeći Q45.

Već sredinom 90ih se pojavljuje i QX4, modifikovana verzija modela Nissan Pathfinder. Rezultat je bilo prvo mesto u prodaji luksuznih SUV vozila, odmah nakon specijalizovanih proizvođača tipa Jeep-a i Land Rovera.

Nakon loših rezultata zbog nedovoljnog i nepravilnog razvoja modela kao i loše demografski procenjene ciljne grupe, Infiniti se, baš kao i Hyundai, fokusirao na razvoj totalno nove palete proizvoda.

Nova faza početkom 21 veka

Nova faza počinje 2003. godine kada su na tržište stigli modeli G35 i G37 koji su se razlikovali od svega što je Infiniti do tada kreirao i predstavio.

Brend je sredinom 2000. počeo da krči svoj put i na evropskim tržištima.

Od svog osnivanja, kompanija je zabeležila neverovatan rast da bi, početkom 2010. godine obuhvatala više od 230 dilera u čak 15 zemalja sveta.

Eksponencijalni rast aktivnosti i prisustvo na tržištima od Meksika do Rusije i od Ukrajine do Kine čine ovu Nissanovu diviziju svakako jednim od uspešnijih proizvođača luksuznih automobila.

Kao i većina japanskih proizvođača, Infiniti dosledno ističe značaj tehnološkog napretka. Među najnovijim inovacijama su boja koja se oporavlja nakon ogrebotina (ASAP system) i Around View optički system koji vozaču omogućava da ima savršenu sliku cele okoline vozila.

U avgustu 2010. godine Infiniti je uveo novu performans diviziju sa imenom Infiniti Performance Line odnosno IPL.

Ovaj brend je u Evropi debitovao 2008. godine, a 2014. se na evropskim ulicama našao i model Q50, koji je neznatno osvežen i restilizovan za ovogodišnji Salon automobila u Detroitu.

Detalj koji privlači najviše pažnje kod ovog automobila je, svakako, nova VR30 verzija, koja nudi 3.0L turbo V6 motor sa čak 400 konjskih snaga.

Autor teksta: Rajko Martinović
Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

 

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd