AUTO-MOTO

Chevrolet - mačka sa znakom leptira

Ševrolet je automobilski ekvivalent velikoj mački i to mački na steroidima.

"Svirepa mačka" je bila ljubimac švajcarskog trkačkog asa Luisa Ševroleta i nastala je kao rezultat njegove saradnje sa "Bogom biznisa" - nekadašnjim šefom Bjuika i Dženeral motorsa Vilijamom Djurantom još 1910. godine.

Ubrzo pošto je bio prinuđen da napusti Dženeral motors, Djurant počinje saradnju sa Ševroletom u čijem trkaćkom delu je ranije radio i na taj način pokušava da povrati svoj poljuljani ugled.

Sedište firme je bilo u Detroitu, a novoformirani brend je dobio ime Ševrolet i poznati logotip leptira već 1913. godine. 

Teorije o nastanku logotipa

Postoji nekoliko teorija po kojima je nastao "ševijev" logotip. Od svih teorija, dve su najbliže istini.

Jedna je aludirala na činjenicu da je ideja za logotip nastala tako što je Djurant video plakat sa leptirom u nekom francuskom hotelu, dok druga kaže da je leptir, u stvari, stilizovani krst sa švajcarske zastave.

Bez obzira na to kako je nastao, zlatni Ševroletov logotip nije se menjao od 1913. godine.

Pripajanje Dženeral motorsu

Brend je rastao takvim tempom da je Djurant već 1916. godine uspeo da izmiri sve svoje obaveze prema Dženeral motorsu.

Međutim, nakon toga Djurant je postao toliko moćan da je, u jednom momentu, uspeo da kupi čak 54,5 odsto udela u akcijama Dženeral motorsa, čime je postao većinski vlasnik ove automobilske imperije.

Ubrzo nakon preuzimanja, Ševrolet  se pripaja Dženeral motorsu i postaje njegovo istureno odeljenje.

Savršenstvo gvozdenog čuda

Ojačavši značajno nakon spajanja, novoformirani konglomerat se pokazao kao izuzetno brz i sposoban u organizaciji proizvodnje, tako da je već 1918. godine  sa proizvodnih traka izašao model D. V8 motori sa 35 konjskih snaga ubrzo su zamenjeni manjim, šestocilindričnim, koji su se pokazali kao veoma dobri u privrednim vozilima.

Motor je stekao izvrsnu reputaciju zbog svoje snage i čvrstine i dobio nadimak “savršenstvo gvozdenog čuda”.

Samo nekoliko godina kasnije  Ševrolet je predstavio prvi SUV - Suburban Carryall, doduše na nešto zastareloj platformi.

Mogućnost sportske vožnje po lošim terenima, osam sedišta i težina od 1.5 tona postavili su temelje za buduću liniju Šervoletovih terenskih vozila.

Američki proizvođač je nastavio sa uspešnom serijom inovacija uvođenjem Powerglide sistema transmisije 1950. godine postavši izuzetno konkurentan, što se odnosa cene i kvaliteta tiče, među proizvođačima koji su u svoje modele ugrađivali automatske menjače.

Korveta

Ubrzo nakon uvođenja potpuno automatskog menjača, pojavila se i legendarna Korveta.

Korveta je naišla na tako dobar prijem, da je postala najdugovečniji model u istoriji ovog brenda postavši, takođe, prvi američki sportski automobil koji je ušao u masovnu proizvodnju.

Korveta je, takođe, postala i pionir u korišćenju laganih materijala, kakav je plastika, u proizvodnji automobila.

Nakon priznanja koja su stigla za Korvetu, Ševrolet se bacio i na proizvodnju drugih modela od kojih su najveći uspeh doživeli luksuzna Impala i Corvair sa vazdušnim hlađenjem.

Vrhunac tokom 60-ih

Tokom 60-ih godina Ševrolet je doživeo svoj vrhunac jer je imao čak tri modela među 10 najomiljenijih i najprodavanijih automobila u SAD.

Međutim, nešto malo pre dostizanja ovakvih performansi, Ševrolet je razvio još jedan V8 motor predviđen za ugradnju u liniju teretnih vozila.

Ovaj motor je, tokom razvoja, doživeo značajne izmene - počev od lagane ali izdržljive aluminijumske konstrukcije, preko razvoja kontrolnih jedinica motora do naprednog ubrizgavanja goriva radi boljeg doziranja i povećanja snage motora.

Iako se Ševrolet zvanično povukao iz Evrope kako bi stvorio više prostora na tržištu za svoj primarni brend na evropskom kontinentu, Opel, a u poslednjih nekoliko godina beleži pad prodaje u celom svetu zbog nekontrolisanog širenja brenda, neki od automobila ukrašenih leptirom postali su ili kultni klasici, ili predmet obožavanja i želje mnogih kolekcionara, ukazujući na slavu koju je ovaj brend imao tokom XX veka. 

Autor teksta: Rajko Martinović

Podeli vest sa prijateljima:

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

 

PRATITE NAS

KONTAKT

+ 381 65 43 43 646

info@expres.rs

Marketing

ANKETA

Da li će Nikolić i u drugom mandatu biti predsednik Srbije ?

TRENUTNA TEMPERATURA

 
DMC Firewall is a Joomla Security extension!