Kako je asteroid istrebio dinosauruse!

Izvor B92 avgust 22, 2016
Kako je asteroid istrebio dinosauruse! Pixabay

Istraživači na Univerzitetu Tohoko u Japanu tvrde da su otkrili na koji način je pad asteroida doveo samo do izumiranja dinosaurusa, ali ne i do nestanka ostalih životinjskih vrsta

U studiji, na kojoj su zajednički radili Univerzitet u Japanu i Meteoriloški institut japanske meteorološke agencije, zaključeno je da su aerosolne čađave čestice u vazduhu, izazvane asteroidom, uticale na ogromne klimatske promene koje su bile glavni uzrok izumiranja života pre 66 miliona godina.  Tim, koji je predvodio profesor Kunio Kaiho, sproveo je studiju istražujući uzorke zemlje u blizini, na Haitima i u Španiji, i dalje od kratera asterodida.  Otkrili su da oba uzorka sedimentnih organskih molekula sadrže sagorele organske molekule koji pokazuju visoku energiju, za koje veruju da su pomenute čestice čađi.

Prema novim hipotezama, kada je asteroid udario u područje bogato naftom u Čiksulubu u Meksiku, značajna količina čađi se raširila i usledio je dug period tame.

Sve to dovelo je do hladnije klime na srednjim geografskim širinama i suše na južnim, što je izazvalo prestanak fotosinteze u okeanima, praćeno hlađenjem površinskih voda, navode iz tima.

Ranije naučne studije navodile su da je prašina sa asteroida blokirala vidljivost sunca i tako izazvala izumiranje.   - Malo je verovatno prašina može toliko dugo da se zadrži u vazduhu i dovede do izumiranja. Da se to dogodilo, takođe bi izumrli i krokodili i razne druge životinje -  kaže Kaiho.  Istraživači smatraju da ovaj brzi tempo klimatskih promena objašnjava izumiranje dinosaurusa, ali i opstanak 90 odsto života u okeanima u Kreda periodu.  Profesor Kaiho takođe navodi da su ostale životinje verovatno preživele skrivajući se pod zemljom. A kada su u pitanju morska stvorenja, značajna promena temperature vode se osetila samo na površini, tako da su životinje duboko ispod površine vode uspele da prežive.

Devojka u Poljskoj u šali gurnula prijateljicu, zamalo je pregazio autobus