Sunday, December 17, 2017

Planeta "monstrum", koja teoretski ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti mračne patuljaste zvezde, na veliko iznenađenje astronoma.

To otkriće protivreči prihvaćenom modelu formiranja planeta. Prema toj teoriji, oko malih zvezda se mogu formirati planete sa čvrstom površinom "ali se ne može skupiti dovoljno materije za planetu veličine Jupitera", navodi se u saopštenju Kraljevskog astronomskog društva iz Londona.

Novootkrivena planeta je dobila ime NGTS-1b, po mreži teleskopa koja ju je otkrila. Zvezda je nazvana NGTS-1, a nalazi se u sazvežđu Kolumba, na oko 600 svetlosnih godina od Zemlje.

- Otkriće NGTS-1b nas je stvarno iznenadilo… Tako velike planete ne bi trebalo da postoje oko malih zvezda. Poluprečnik planete iznosi blizu jedne četvrtine poluprečnika zvezde i zaista je veliki u odnosu na domaćina. Poređenja radi, poluprečnik Jupitera nije ni 10 odsto poluprečnika Sunca - rekao je Danijel Bejlis sa Univerziteta Vorik.

Navodi se da se NGTS-1b kreće veoma brzo, na distanci manjoj od tri odsto razdaljine Zemlje i Sunca i pun krug oko svoje ose pređe za dva i po dana. Planete se stvaraju od oblaka prašine i svemirskog "otpada" koji se malo po malo skupljaju oko novih zvezda.

WEB PREPORUKE