Otkrivena planeta "monstrum", koja teoretski ne bi trebalo da postoji

Izvor sputniknews.com novembar 30, 2017

Planeta "monstrum", koja teoretski ne bi trebalo da postoji, otkrivena je u orbiti mračne patuljaste zvezde, na veliko iznenađenje astronoma.

To otkriće protivreči prihvaćenom modelu formiranja planeta. Prema toj teoriji, oko malih zvezda se mogu formirati planete sa čvrstom površinom "ali se ne može skupiti dovoljno materije za planetu veličine Jupitera", navodi se u saopštenju Kraljevskog astronomskog društva iz Londona.

Novootkrivena planeta je dobila ime NGTS-1b, po mreži teleskopa koja ju je otkrila. Zvezda je nazvana NGTS-1, a nalazi se u sazvežđu Kolumba, na oko 600 svetlosnih godina od Zemlje.

- Otkriće NGTS-1b nas je stvarno iznenadilo… Tako velike planete ne bi trebalo da postoje oko malih zvezda. Poluprečnik planete iznosi blizu jedne četvrtine poluprečnika zvezde i zaista je veliki u odnosu na domaćina. Poređenja radi, poluprečnik Jupitera nije ni 10 odsto poluprečnika Sunca - rekao je Danijel Bejlis sa Univerziteta Vorik.

Navodi se da se NGTS-1b kreće veoma brzo, na distanci manjoj od tri odsto razdaljine Zemlje i Sunca i pun krug oko svoje ose pređe za dva i po dana. Planete se stvaraju od oblaka prašine i svemirskog "otpada" koji se malo po malo skupljaju oko novih zvezda.

Twitter: 3,4 miliona tvitova o kraljevskom venčanju

Venčanju princa Harija i američke glumice Megan Markl bilo je posvećeno 3,4 miliona…

Lilije se bavi modelingom i piše blogove. Ronaldo nije mogao da je osvoji

Najboljeg fudbalera sveta Kristijana Ronalda mediji često povezuju za najzgodnijim ženama…

Bil Kozbi proglašen krivim za zlostavljanje

Porota u Pensilvaniji osudila je danas komičara Bila Kozbija po tri tačke optužnice za…
Pixabay

Najzanimljivije uskršnje igre za celu porodicu

Uskrs je savršeno vreme da se kvalitetno posvetite svojoj deci i porodici. Možda je ovo…

OVAJ KRALJ IMA 15 ŽENA: Svake godine hiljade golih devica igra za njega

Kralj Msvati ima 15 žena, dok je njegov otac Sobhuza II tokom vladavine duge 82 godine…
Pixabay

Zašto bivšeg obavezno morate izbrisati sa Fejsbuka?

Raskidi su teški, ali nikada nećete preboleti bivšeg dok ga ne obrišete sa liste…