Pre tačno 40 godina u svemir je lansiran Vojadžer 1

Izvor DAILY MAIL I B92 September 06, 2017

Na današnji dan pre 40 godina u svemir je lansirana letelica Vojadžer 1, koja je uz "blizanca" Vojadžer 2, najdugovečniji objekat u kosmosu napravljen ljudskom rukom.

Ova fantastična mašina proletela je pored Jupitera, Saturna, Urana i Neptuna, što ni pre ni posle nije pošlo za rukom nijednoj drugoj letelici.  Inženjeri koji su radili na njima i koji danas proslavljaju važnu godišnjicu, nisu ni slutili da će njihovo delo raditi tako dugo.  Tokom svih tih godina, postavili su nekoliko rekorda. Vojadžer 1 je 2012. postao prva letelica koja je ušla u međuzvezdani prostor, a Vojadžer 2 je jedina koja je prošla pored sve četiri planete spoljnog prstena - Jupitera, Saturna, Urana i Neptuna.  Tada je prvi put otkriven aktivni vulkan van Zemlje - na Jupiterovom mesecu Io, kao i atmosfera najsličnija Zemljinoj u celom Sunčevom sistemu i to na Saturnovom Titanu.  Vojadžer 2 je trenutno udaljen gotovo 21 milijardu kilometar od Zemlje, a nedavno je informisala naučnike koji je prate da je kosmičko zračenje gotovo četiri puta veće u međuzvezdanom prostoru nego oko Zemlje.

To sugeriše da heliosfera, odnosno deo svemira u kom se nalaze planete Sunčevog sistema, možda funkcioniše kao štit od radijacije.

S druge strane, Vojadžer 2 je sada udaljen više od 17,5 milijardi kilometara od Zemlje i nalazi se u sasvim drugačijem delu svemira u odnosu na Vojadžer 1. Zahvaljujući tome, naučnici mogu da porede dve različite oblasti u kojima heliosfera ulazi u interakciju sa međuzvezdanim prostorom.

"Niko od nas nije znao da će bilo šta na njima raditi tako dugo", rekao je Ed Stoun, jedan od glavnih inženjera zaduženih za projekat Vojadžer.

"Najuzbudljivije je to što će u narednih pet godina verovatno otkriti nešto za šta nismo znali ni da postoji".

Ipak, oni nemaju beskonačnu energiju i svake godine se smanjuje za oko četiri vata, što znači da će se i poslednji instrumenti na ovim dugovečnim letelicama isključiti pre 2030. godine.

Ipak, one će nastaviti putovanje i na svakih 225 miliona godina napraviće orbitu oko Mlečnog puta.

KOMENTARI

Šokantno naučno otkriće: Gde vodi seks na prvom sastanku?

Seks na prvom sastanku ima mnogo prednosti koje bi kasnije mogle da imaju pozitivan…

Svi ga obožavaju, a kako stvarno izgleda život sa retriverom | VIDEO

Pogledajte zanimljiv video. [dropcap size="4"]O[/dropcap]va žena je objavila kako život…

Film "Četiri venčanja i sahrana" dobija nastavak?

Hju Grant, Endi Mekdauel i Ana Čenselor, kao i još neki saradnici na filmu "Četiri…

BRAK NAKON SEKSA ZA JEDNU NOĆ? Evo da li takvi parovi opstaju!

Prema najnovijim rezultatima istraživanja u kom je učestvovalo preko hiljadu ljudi…