"Bazu na Mesecu će biti teže sagraditi nego što smo mislili"

Izvor 24SATA.HR oktobar 16, 2016
"Bazu na Mesecu će biti teže sagraditi nego što smo mislili" Foto: Thinkstock / ilustracija

Stalna baza na Mesecu predstavlja san mnogih naučnika jer bi mogla da bude odskočna daska za nova istraživanja svemira i misije prema Marsu. ali novo prebrojavanje kratera na Mjesecu pokazuje da je to puno nasilnije mjesto nego što smo mislili.

Detaljnom analizom površine Meseca, naučnici su otkrili da postoji oko 30 odsto više novih kratera nego što su predviđali raniji modeli, a osim toga, otkriveno je više od 47.000 sitnih promena na površini koje se nazivaju mrljama. One su najverovatnije prouzrokovane sitnim udarima, a ima ih više oko mesta udara većih meteorita, što ukazuje na to da su verovatno prouzrokovane materijalom koji je izbacio prvi udar.  Stručnjaci su izračunali i da bi 99 odsto površine Meseca tim sitnim udarima nakon 81.000 godina bilo izmenjeno, što je 100 puta brže nego što se ranije pretpostavljalo jer su modeli u obzir uzimali u obzir samo primarne udare, a ignorisali posledice promena na površini nastale sekundarnim udarima.  Kako navodi NASA, ta promena gornjeg sloja površine Meseca (nekoliko centimetara) biće izuzetno važna kod budućeg dizajna baza na Mesecu. Materijali od kojih će se graditi moraće da izdrže udare sitnih čestica koje lete brzinom od 500 metara u sekundi ili 1800 km/h.

Procurio dokument koji otkriva TAJNE PLANOVE američke vlade o "daljinskoj kontroli uma"

Dokumenta koja su slučajno dospela u javnost ukazuju da je američka vlada tajno…

RIJANA SE UMORILA OD MUŠKARACA: Raskinula sa saudijskim biznismenom?

Pop pevačica Rijana više nije u vezi sa saudijskim biznismenom Hasanom Džamelom, pišu…

ISKRENA ISPOVEST PREVARENE ŽENE: Spremala sam se za krevet kada mi je telefon zazvonio

Odgovorila sam na video čet i pojavio se samo crni ekran. 'Halo', rekla sam gledajući u…

Mračna tajna Kimovih navijačica: Seksualne robinje

Severnokorejske navijačice na Zimskim olimpijskim igrama u Pjongčangu visoki političari…

Bila je svetski poznata gimnastičarka, a sada je zvezda filmova za odrasle 18+

Verona van de Leur je bila svetski poznata gimnastičarka, a sada je zvezda filmova za…
Foto;Pixabay

Posle 84 godine Uran ulazi u Bika: Slede selidbe, raskidi, promene posla, a evo kako će uticati na vaš znak!

Uran, planeta više sile, sredinom maja, posle 84 godine ušao je u Bika, zbog čega će…