Kepler pronašao 104 nove planete, četiri možda nastanjive

Izvor Tanjug jul 28, 2016

VAŠINGTON - Američka svemirska stanica NASA objavila je danas da su pomoću svemirskog teleskopa Kepler pronađene 104 nove egzoplanete, od kojih bi četiri mogle biti nastanjive.

U nastavku misije K2, u kojoj su u maju ove godine pronadene 1.284 planete van Sunčevog sistema , pomoću Keplera je pronađeno 197 novih "kandidata" za planete, od kojih je 104 potvrđeno da jesu.

Ovim se broj poznatih egzoplaneta povećao na 2.429, od kojih bi na 25 mogao postojati život.

Među tih 104, četiri koje kruže oko zvezde K2-72 su najverovatnije stenovite poput Zemlje i na njima je moguć život.

K2-72 je zviezda M kategorije kakvih je više od tri četvrtine trenutno poznatih zvezda, a nalazi se na udaljenosti od 181 svetlosne godine od nas u sazvežđu Vodolije.

Planete koje kruže oko nje su prečnikom između 20 i 50 posto veće od Zemlje, a njihova matična zvezda je upola manja od Sunca i isijava upola manje svetlosti.

Život na ovim planetama je moguć iz razloga što su izuzetno blizu K2-72, bliže nego što je Merkur Suncu, i nalaze se u "nastanjivoj zoni", preneo je Klix.ba.

Naučnici pretpostavljaju da su dve planete najbliže K2-72 najverovatnije pretople da na njima postoji život kao na Zemlji, dok na druge dve najverovatnije postoji tekuća voda kao na Zemlji.

Godina na planeti K2-72c, trećoj od svoje zvezde, traje 15 dana na Zemlji i ona je oko 10 odsto toplija od Zemlje.

Na planeti K2-72e godina traje 24 zemaljska dana, a ona je šest odsto hladnija od Zemlje.

Lepo zvuče...Laži koje žene najčešće izgovaraju nakon seksa

Hajde da vidimo šta to žene često izgovoreodmah nakon seksa, a ne misle tako... "Ovo je…

POSTALA MAJKA Slavna glumica rodila peto dete u 55. godini

Danska glumica Brigit Nilsen rodila je peto dete u 55. godini i prvi put dobila ćerku.…
Pixabay

Kako najlakše izbeliti zube

Bilo da ste pušač, često pijete kafu, čaj, crno vino ili jednostavno želite da vaš osmeh…

Ponovo je plenila izgledom - Monika prošla direktno VIDEO

Ana Vukićević učestvovala je u duelu u drugom krugu "Zvezda Granda" sa Monikom Ivkić.…

Fotografije koje su obišle svet za izuzetno kratko vreme - Prve zvanične fotografije Megan i Harija nakon venčanja!

Vojvotkinja i vojvoda od Saseksa objavili su 3 zvanične fotografije nakon venčanja koje…