Kepler pronašao 104 nove planete, četiri možda nastanjive

Izvor Tanjug jul 19, 2016
Kepler pronašao 104 nove planete, četiri možda nastanjive Foto: NASA/JPL

Američka svemirska stanica NASA objavila je u ponedeljak da su pomoću svemirskog teleskopa Kepler pronađene 104 nove egzoplanete, od kojih bi četiri mogle biti nastanjive.

U nastavku misije K2, u kojoj su u maju ove godine pronađene 1.284 planete van Sunčevog sistema, pomoću Keplera je pronađeno 197 novih "kandidata" za planete, od kojih je 104 potvrđeno da jesu.  Ovim se broj poznatih egzoplaneta povećao na 2.429, od kojih bi na 25 mogao postojati život. Među tih 104, četiri koje kruže oko zvezde K2-72 su najverovatnije stenovite poput Zemlje i na njima je moguć život.  K2-72 je zviezda M kategorije kakvih je više od tri četvrtine trenutno poznatih zvezda, a nalazi se na udaljenosti od 181 svetlosne godine od nas u sazvežđu Vodolije.  Planete koje kruže oko nje su prečnikom između 20 i 50 posto veće od Zemlje, a njihova matična zvezda je upola manja od Sunca i isijava upola manje svetlosti.  Život na ovim planetama je moguć iz razloga što su izuzetno blizu K2-72, bliže nego što je Merkur Suncu, i nalaze se u "nastanjivoj zoni", preneo je Klix.ba.  Naučnici pretpostavljaju da su dve planete najbliže K2-72 najverovatnije pretople da na njima postoji život kao na Zemlji, dok na druge dve najverovatnije postoji tekuća voda kao na Zemlji.  Godina na planeti K2-72c, trećoj od svoje zvezde, traje 15 dana na Zemlji i ona je oko 10 odsto toplija od Zemlje. Na planeti K2-72e godina traje 24 zemaljska dana, a ona je šest odsto hladnija od Zemlje.

Ova društvena mreža najlošije utiče na mentalno zdravlje

Već neko vreme raspravlja se o tome kako društvene mreže utiču na mentalno zdravlje. U…

Šta je orgazam mnogima i dalje nije jasno. Odgovor bi mogao da ponudi ovaj video

Tokom orgazma naše srce pumpa veću količinu krvi prema genitalijama. A šta je zapravo…

Ovako izgleda pad aviona iznutra | VIDEO

Više od 40 odsto putnika boji se mogućnosti pada aviona, ali statistika pokazuje kako su…

Koja poboljšanja korisnicima donosi nova verzija Firefoxa?

Mozilla je objavila novu verziju svog internet pregledača - Firefox Quantum 59 verziju…

Kako da napravite pohovani sladoled?

Vreme je da naučite ovu jednostavnu, a savršenu tehniku pripreme sladoleda. Sastojci: -…