"Kepler 62F" planeta na kojoj verovatno ima života

Izvor SRNA jun 19, 2016
"Kepler 62F" planeta na kojoj verovatno ima života Foto: NASA

"Kepler 62F", peta planeta oko zvezde "Kepler 62", ima odgovarajuću atmosferu koja omogućava razvoj života, navode naučnici. "Kepler 62F" udaljen je 1.200 svetlosnih godina od Sunčevog sistema, veći je od Zemlje za 40 odsto i sasvim je moguće da poseduje površinske okeane.

U zvezdanom sistemu od pet planeta, "Kepler 62F" je najudaljeniji od svoje zvezde, koja je manja i hladnija od našega Sunca. Zvezdu "Kepler 62" otkrio je Nasin svemirski teleskop "Kepler" 2013. godine. Nove kompjuterske simulacije svih mogućih vrsta atmosfera koje bi se mogle nalaziti na planeti "Kepler 62F" sugerišu da bi tamo moglo biti života. "Otkrili smo da postoje višestruki atmosferski sastojci koji omogućavaju da na toj planeti bude dovoljno toplo da ima površinsku tekuću vodu. To je čini kandidatom za nastanjivu planetu", ističe naučnik Amava Šilds sa Kalifornijskog univerziteta. Zbog veće udaljenosti "Keplera 62F" od svoje matične zvezde potreban je "efekat staklenika", koji nastaje u atmosferi bogatoj ugljen-dioksidom, kako se voda ne bi zaledila. Određene vrste orbite mogle bi omogućiti temperaturi na površini planete da se podigne iznad tačke zaleđivanja u određeno doba godine, i to sa mnogo manjim količinama ugljenika, bližim onima koji se mogu naći na Zemlji. Do sada je identifikovano više od 2.300 egzoplaneta izvan Sunčevog sistema, a još hiljadu su nepotvrđeni kandidati za planete.

Povećala je guzu: Toliko da se boji da ne eksplodira | VIDEO

Star Delguidis (28) iz Birmingema poželela je pre pune decenije da izgleda kao Dženifer…
Pixabay

Pas otkrio da njegova vlasnica ima karcinom

Loren je primetila da njena udomljena kujica voli da njuška, ali joj nije bilo jasno…

Kajli Džener: "Ja sam žrtva nasilja od devete godine"

Kajli Džener progovorila je o svom detinjstvu i problemima koje je imala zbog toga što je…

Koje su najskuplje, a koje najjeftinije zemlje na svetu?

Jeste li se ikada zapitali koje su najskuplje zemlje na svetu? Tablica vam može mnogo…