Poslušajte zvuk gravitacionih talasa

Izvor februar 16, 2016

Naučnici su objavili otkriće gravitacionih talasa, posebne pojave u prostoru-vremenu, koju je Ajnštajn predvideo još 1915. godine.

Naučnici iz 15 država sveta u opservatoriji "Laser Interferometer Gravitational-Wave Observator" (LIGO) u Sjedinjenim Američkim Državama koristeći mašinu koja kreira, a potom meri, promene u osetljivim laserskim zracima, uspeli su da dođu do ovog otkrića. Upravo registrovane promene u zracima kreiranim u dve udaljene stanice (Hanford i Livingston) donele su potvrdu o postojanju gravitacionih talasa. Pod dva snopa se šalju duž dve duge cevi u stanicama koje čine slovo "L", a prilikom njihovog povratka mere se razlike koje mogu da prouzrokuju samo sile nošene gravitacionim talasima. Nakon toga se porede razlike između Hanforda i Livingstona kako bi se utvrdila brzina talasa koja je jednaka brzini svetlosti. Specifični talasi mogu da se objasne analogijom talasa na površini vode. Pošto objekti u našem svemiru krive prostor i vreme, Ajnštajn je prevideo da se iskrivljenje u intervalima poput talasa može dogoditi ukoliko dođe do snažne interakcije dva masivna tela kao što su zvezde pulsari ili dve crne rupe. Prilikom njihovog sudara dolazi do kreiranja talasa kao što bacanje kamenčića u vodu stvara talase na njenoj površini. Tako su naučnici sa LIGO-a potvrdili da su detektovali talase koje su kreirale dve crne rupe udaljene od Zemlje 1,3 milijarde svetlosnih godina. Da bi sve bilo zanimljivije, naučnici su dobijene informacije pretvorili u zvuk kako bi svet mogao prvi put da "čuje gravitaciju", odnosno njene talase. Potraga za gravitacionim talasima nije bazirana samo na želji da se potvrdi Ajnštajnova teorija relativiteta, već i da se otvore nove ere u istraživanju svemira.

EXPRES

Srpski informativni Portal  Ono o čemu drugi ćute mi nećemo. Bez uvrede! Bez cenzure!

Najnovije online vesti iz zemlje i sveta, sporta, zabave i tehnologije.

Bivši kanadski ministar: ILUMINATI I VANZEMALJCI ZAISTA POSTOJE!

Bivši kanadski ministar obrane Pol Heljer nedavno je javno saopštio da smatra da…
Foto:erowall

Šta ženu prema mišljenju muškaraca čini lošom ljubavnicom?

Koliko je neko dobar ili loš u krevetu - o tome bi se dalo raspravljati, jer ono što je…
Pixabay

Preboleti raskid je isto kao skinuti se sa droge

Oni koji neutešno pate zbog propale ljubavi, možda za to imaju biološki razlog. Novo…

Njene provokativne fotografije snimio osmogodišnji sin

Rijaliti zvezda Kortni Kardašijan trenutno sa svojim novim dečkom Janesom Benđimom…

Rat protiv čovekove svesti. Zašto smo još uvek na nacističkoj frekvenciji 440 herca ?

Da li ste čuli za frekventivni standard savremene muzike, odnosno normu za ugađanje…