Nivo slave glavnog glumca najviše utiče na našu odluku da li ćemo uopšte otići u bioskop

Izvor b92 novembar 07, 2017

Za proizvodnju studijskog blokbastera izdvaja se 65 miliona dolara, plus dodatnih 35 miliona za marketing i distribucija, pa ni ne čudi što je filmadžijama prilično važno da vam se svidi njihov film.

Ipak, uprkos velikom broju predviđanja uspeha na blagajnama, tržište je veoma izazovno, a to je ponajviše zato što preferencije gledalaca prilično variraju.  Moć slave, glumačko iskustvo, uzbudljive kritike i javne ocene su ključni faktori koji utiču na našu odluku da li ćemo gledati neki film ili ne. Istraživači iz UTS poslovne škole, HEC Montreal i Univerziteta Kembridž upoređivali su sve faktore koji odlučuju da li će nam se film dopasti ili ne, a rezultate su sveli na jednu formulu potrebnu za uspeh.  Studija objavljena u časopisu Akademije za marketinšku nauku otkrila je da nivo slave glavnog glumca najviše utiče na našu odluku da li ćemo uopšte otići u bioskop. Ipak, ukoliko je film na repertoarima izvesno vreme onda će se prepričavati i o glumačkim sposobnostima manje poznatih zvezda, pa će se i tako postići uspeh.  Nagrade i priznanja za glumu dižu „cenu“ glavnom glumcu i najbolji su prediktori uspeha u filmu. Prepostavka da u industriji zvezde gube svoj sjaj potvrđena je samo u slučaju popularnih zvezda, ali ne i onih umetnički priznatih.  “Uprkos iskušenju filmski rukovodioci ne bi trebalo da spasavaju film slabog kvaliteta zvezdanim glumcem. Dokazi pokazuju da ni zvezde nemaju više uticaj kao nekada upravo zbog loših filmova u kojima su glumili“, kaže Fransoa Karilat iz UTS poslovne škole.  Drugi ključni faktor su ocene popularnih filmskih kritičara i šire javnosti.  “Postoji široko rasprostranjena pretpostavka da rejtinzi šire javnosti imaju veći uticaj na uspeh filma u odnosu na kritike profesionalnih kritičara“, kaže on.  Dakle, ako želite da poboljšate svoje šanse za odabir sjajnog filma, pobrinite se da ima popularnog glumca – po mogućstvu nekog ko je osvojio Oskara, a onda pogledajte i kritike.  Inače, očekuje se da će do 2018. godine prihodi od blagajni širom sveta dostići 45,9 milijardi američkih dolara, pa je očekivano i da će se više ulagati u same filmove.

Dodaj komentar

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Redakcija expres vesti ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala. Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije expres vesti.

REAKCIJE

Na dobrom putu da postane najmlađa MILIJARDERKA U ISTORIJI

Kajli Džener koja će u avgustu napuniti 21 godinu, detaljno je opisala kako je na njen…

Da li znate? U seksu najviše uživaju žene sa ovom bojom kose

Seksualni život crvenokosih žena je aktivniji od žena s drugom bojom kose. One su imale…

11 stvari koje čine savršenu ženu

Časopis "Men’s Health" sastavio je listu od jedanaest stvari koje čine savršenu ženu…

Žene otkrivaju prave razloge zašto varaju: "Istina je da sam ga prevarila samo zato što sam mogla"

Redovno čujemo priče o muškarcima koji varaju žene, ali neverne žene retko se spominju.…

Otkriveno zašto neke vrste raka brže usmrte pacijenta

Naučnici s instituta Fransis Krik razvili su način analiziranja razvoja svakog…

PLEJBOJ ZEČICA NAĐENA MRTVA U SPAVAĆOJ SOBI. Da li kamere vode ka ubici?

Manekenka Kristina Karlin Kraft ubijena je u svom stanu nedaleko od Filadelfije i…
Loading...
© 2014 Agencija Expres Media. All Rights Reserved
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd